System CNG w obu pojazdach wymaga dopłaty 65 tys. rupii (niecały 1000 dolarów). Jest to instalacja Dual ECU Dynamic Sequential Technology (DEDST), która zapewnia zachowanie osiągów silnika na odpowiednim poziomie.
Samochody wyposażone w ten system są objęte 2-letnim okresem ochrony gwarancyjnej producenta, który nie jest limitowany przebiegiem.
Wykorzystywany w obu modelach silnik 1.2 dostosowany do zasilania gazem ziemnym jest nieco słabszy niż na benzynie.
Oferuje jednak przyzwoite parametry dla tej klasy pojazdów. Moc silnika wynosi 83 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 114 Nm. Napęd jest przenoszony na ręcznie sterowaną 5-biegową skrzynię przekładniową, skąd trafia na przednie koła.
Wersje z układem napędowym wyposażonym w automatyczną przekładnię nie są dostępne w odmianie CNG.
Hyundai oferuje zniżki na oba samochody, które wahają się od 40 tys. rupii (605 dolarów) do 51 tys. rupii (772 dolary).
Hyundai Grand i10 był już oferowany w Indiach w wersji zasilanej paliwem gazowym (LPG). Niestety, z uwagi na brak zainteresowania, wersja ta nie jest już oferowana.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.