Jest to reakcja na słabą dostępność CNG w naszym kraju, umożliwiająca korzystanie z dobrodziejstw jakie oferuje CNG. Dodatkową zaletą posiadania własnej sprężarki CNG jest niższy niż na ogólnodostępnych stacjach CNG koszt tego paliwa. Jeśli tankowanie odbywa się na tzw. drugiej taryfie koszty sprężania (koszty energii elektrycznej) zmniejszają się w jeszcze większym stopniu.
Rozwiązanie z własną sprężarką jest polecane dla flot dystrybucyjnych, których samochody są eksploatowane w ruchu lokalnym, nie wymagającym uzupełniania paliwa w ciągu dnia, tzw. eksploatacja "wokół komina".
Samochody są tankowane "po pracy”. Tankowanie w warunkach niewielkiej firmy, podobnie jak w przypadku sprężarek przydomowych, odbywa się na zewnątrz, co wynika z przepisów zawartych w Standardzie Technicznym Izby Gospodarczej Gazownictwa. Często wykorzystywane są także podobne urządzenia, choć w przypadku większej liczby samochodów trzeba stosować sprężarki o większej wydajności, rzędu kilkunastu m3/h lub kilka mniejszych urządzeń.
Sprężarki, które można zastosować w niewielkiej firmie można znaleźć w ofercie wielu firm. Są wśród nich urządzenia:
BRC FuelMaker:
Coltri:
Zastosowanie w firmowych samochodach paliwa gazowego ma jeszcze jedną zaletę. Kierowcy nie mają pokusy uzyskiwania korzyści w nielegalny sposób. Paliwo jest rozliczane w jednoznaczny sposób, zarówno dla pracodawcy jak i kierowców.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.