Według kryteriów przetargu, miasto jest zainteresowane pojazdami 12-metrowymi (dwie osie, bez przegubu) i fabrycznie nowymi, tj. wyprodukowanymi w roku dostawy (2018) i z przebiegiem nieprzekraczającym 1500 km. Wszystkie 21 autobusów ma pochodzić od jednego producenta, co uprości późniejsze procedury serwisowe i naprawcze. Warunkiem koniecznym jest także CNG jako paliwo zasilające silniki. Tarnów zamierza przeznaczyć na zakup maksymalnie 23,1 mln zł netto.
Cena będzie jednak czynnikiem decydującym tylko w połowie o wybraniu konkretnej oferty. Druga połowa sukcesu to przede wszystkim parametry techniczne, za które można uzyskać 48% całości punktów, oraz kwestie ekologiczne (zaledwie 2%). Jako że rzecz dotyczy CNG, paliwa z natury rzeczy bardzo czystego, o ekologię jesteśmy jednak spokojni i być może z takiego samego założenia wyszły władze MPK Tarnów.
Przedsiębiorstwo określiło również szczegółowe wymagania względem oferentów. Muszą oni dysponować zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 10 mln zł i mieć ubezpieczenie na kwotę 4 mln zł. Muszą także mieć doświadczenie w zakresie wcześniejszych dostaw podobnych autobusów – chętni do wzięcia udziału w przetargu muszą mieć na koncie przynajmniej pięć pojazdów klasy MAXI dostarczonych naraz w okresie ostatnich trzech lat. MPK Tarnów czeka na oferty do 21 września, o rozstrzygnięciach będziemy informować w stosownym czasie.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.