Zakontraktowane pojazdy to 12-metrowe autobusy Scania CityWide 12LF CNG, wyposażone w 5-cylindrowe silniki OC09 o pojemności 9,3 l. Silniki są dostępne w trzech wariantach mocy 280, 320 lub 340 KM i mogą być zasilane sprężonym gazem ziemnym lub biometanem. Pojazdy spełniają normę Euro 6. Autobusy zostaną dostarczone w ciągu 270 dni od daty podpisania umowy. Wartość kontraktu to ponad 26,5 mln zł.
Andrzej Jaworski
dyrektor sprzedaży autobusów, Scania Polska S.A.
Cieszymy się, że tarnowskie MPK zdecydowało się na inwestycję w zrównoważone rozwiązania transportowe Scania. Autobusy Scania CityWide 12LF CNG
są przyjazne dla środowiska oraz pracują ciszej, niż te napędzane silnikami Diesla, co z pewnością docenią pasażerowie. Ponadto nasze pojazdy gwarantują charakterystykę pracy pozwalającą na ograniczenie zużycia paliwa, przez co są tańsze w eksploatacji.
To nie pierwsza dostawa autobusów Scania dla MPK w Tarnowie. Pod koniec października 2017 r do miasta dostarczono pięć nowych, ekonomicznych autobusów Scania Citywide 12LF. Pojazdy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Jerzy Wiatr
prezes MPK Tarnów
Oferta Scania okazała się najbardziej atrakcyjna. Pojazdy są ekologiczne, nowoczesne, komfortowe i bardzo ekonomiczne, przez co przyczynią się
do obniżenia kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej w naszym mieście. Autobusy Scania są wykorzystywane przez MPK Tarnów już od kilku lat. Ich awaryjność jest najniższa ze wszystkich marek, jakie mamy we flocie. To pojazdy o legendarnej szwedzkiej trwałości, dlatego jestem przekonany, że będą służyć obywatelom Tarnowa przez wiele lat.
Scania liderem zrównoważonych rozwiązań transportowych
Obecnie pojazdy podmiejskie i miejskie Scania są dostępne w pełnej gamie alternatywnych układów napędowych. Na niektórych typach tras z częstymi przystankami, autobus hybrydowy może stanowić najlepszy wybór pod względem niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin.
Dla wielu przewoźników zapewniających transport w centrum i na przedmieściach, gaz ziemny to najbardziej dostępna alternatywa. Paliwo to pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla nawet o 20%, a przy użyciu biogazu o 90%.
Tarnów przyjazny dla środowiska
Jerzy Wiatr
prezes MPK Tarnów
Jako doświadczony praktyk i ekspert w dziedzinie alternatywnych napędów autobusów mogę stwierdzić, że w komunikacji miejskiej napęd CNG jest obecnie najbardziej atrakcyjną alternatywą dla silników diesla. Technologia CNG zapewnia ekologię, ekonomię i komfort, czyli to na czym nam wszystkim zależy w transporcie zbiorowym.
Zakup nowych autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym zostanie sfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, perspektywa finansowa 2014 - 2020, działanie 4.5.2. Łącznie dofinansowanie obejmuje zakup 40 autobusów o wartości 39 mln zł. To największa inwestycja w 106-letniej historii tarnowskiej komunikacji miejskiej.
Złożenie tak dużego zamówienia było możliwe również wskutek nowej umowy na dostawę sprężonego gazu ziemnego podpisanej na początku 2017 r. między MPK w Tarnowie i PGNiG, gwarantującej przewoźnikowi dodatnią rentowność floty CNG.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.