Listy intencyjne zostały podpisane w Łomży, w Urzędzie Miasta przez Wiceprezesa PGNiG Obrót Detaliczny Marcina Szczudło, Prezydenta Miasta Łomża Mariusza Chrzanowskiego oraz Prezydenta Miasta Suwałki Czesława Renkiewicza. Powstanie stacji paliw wpisuje się w plany Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Zakładu Budżetowego w Łomży, które jest zainteresowane wykorzystaniem ekologicznych autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG.
Marcin Szczudło
Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny
Autobusy zasilane CNG to ekologiczne i ciche pojazdy, które świetnie sprawdzają się w środowisku miejskim. To dojrzała technologia, która gwarantuje długoletnią bezawaryjną pracę i duży zasięg wynoszący nawet do 500 km. Polskie miasta coraz częściej decydują się na wybór tego typu pojazdów, ponieważ ich cena jest porównywalna do autobusów na olej napędowy przy zdecydowanie niższych emisjach zanieczyszczeń.
Mariusz Chrzanowski
Prezydent Miasta Łomża
W oparciu o innowacyjne technologie chcemy stworzyć sieć nowoczesnej i przyjaznej komunikacji miejskiej. Rozwój ekologicznego transportu w miejskiej flocie oznacza czystsze powietrze, przeciwdziałanie niskiej emisji oraz wzrost komfortu życia mieszkańców. To proekologiczne działanie zwalczające problemy dzisiejszych czasów jak np. smog. Ale też dzięki temu liczymy na mniejsze koszty eksploatacji, które pozwolą nam wprowadzić bezpłatną komunikację dla naszych mieszkańców. Jestem przekonany, że podpisany list intencyjny jest początkiem naszej owocnej współpracy.
Czesław Renkiewicz
Prezydent Miasta Suwałki
Dbałość o środowisko naturalne oraz zdrowie mieszkańców to nasz priorytet. Zakup 15 nowych autobusów na CNG to pierwszy krok do tego, by wymienić całkowicie stary tabor na nowoczesny i ekologiczny. Ważny dla nas jest także fakt, że autobusy gazowe są zarazem niskoemisyjne jak i wyraźnie tańsze od elektrycznych. Dlatego będziemy w stanie spełnić wymogi ujęte w Ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Władze polskich miast coraz częściej doceniają korzyści ekonomiczne związane z wykorzystaniem autobusów na CNG. Koszt przejechania 100 kilometrów takim pojazdem jest o około 10% niższy niż w przypadku autobusu zasilanego olejem napędowym. Ponadto, w nadchodzących latach, oszczędności mogą wzrosnąć nawet do około 20%, co ma związek z planowanym zniesieniem akcyzy na gaz ziemny CNG do celów napędowych. Odpowiednia ustawa została już podpisana przez Prezydenta RP w sierpniu 2018 r. i oczekuje na zatwierdzenie przez Komisję Europejską. Według danych wymiana taboru napędzanego olejem napędowym na rzecz CNG, pozwala na znaczną redukcję emisji zanieczyszczeń: tlenków azotu do 50%, dwutlenku węgla do około 15% oraz cząstek stałych PM do 99%.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.