Indyjski oddział Suzuki Motor Corporation poprosił swoich dealerów, by ubiegali się o licencje na montaż instalacji CNG. W ten sposób firma chce spełnić wymagania planu sprzedaży 200 000 samochodów osobowych zasilanych CNG do 2022 r.
W latach 2010-2018 firma Maruti Suzuki India sprzedała około pół miliona samochodów CNG.
Strategia firmy Maruti koncentruje się na pojazdach napędzanych czystszymi paliwami, co wynika z planów rządowych dotyczących wprowadzenia norm emisji Bharat Stage VI w 2020 r.
Kolejnym etapem będzie wprowadzenie bardziej rygorystycznych zasad dotyczących zużycia paliwa (Corporate Average Fuel Efficiency) do 2022 r.
Norma ta zakłada zwiększenie wydajności samochodów pod względem zużycia paliwa o minimum 10% w latach 2017-2021 i o minimum 30% od 2022 r. CNG jest uważane za niedrogi sposób na spełnienie tych wymagań.
Sprzedaż 200 000 samochodów napędzanych CNG do 2022 roku, będzie stanowiła około 10-12% corocznej sprzedaży samochodów Maruti w tym okresie.