16.06.2014

Maruti Suzuki Celerio Green - samochód z CNG

Maruti Suzuki India Limited (MSIL) to jeden z większych producentów pojazdów w Indiach, wytwarzający, od 1983 r., samochody na licencji Suzuki Motor Corporation. Japońska firma jest największym udziałowcem MSIL.
REKLAMA
Maruti Suzuki Celerio Greenfot. Maruti SuzukiMaruti Suzuki Celerio Green

Wśród produkowanych przez Maruti Suzuki samochodów było dotychczas 5 modeli zasilanych gazem ziemnym (Alto 800, Wagon R, Ertiga, SX4Eeco). Obecnie do grona pojazdów CNG dołączył, szósty model - Celerio.

Maruti Suzuki Celerio w wersji CNG nosi oznaczenie Green i jest pojazdem 2-paliwowym, który oprócz zasilania CNG może także jeździć na benzynie.

Samochód jest napędzany 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1 litra wykorzystującym technologię wtrysku gazu i-GPI (intelligent Gas Port Injection). Producent twierdzi, że samochód gazowy parametrami dorównuje wersjom benzynowym.

Układ napędowy Maruti Suzuki Celerio Greenfot. Maruti SuzukiUkład napędowy Maruti Suzuki Celerio Green. Na kolektorze dolotowym widoczne wtryskiwacze gazowe

i-GPI jest montowanym fabrycznie, sekwencyjnym układem zasilania gazowego, który wtryskuje gaz ziemny do kanałów dolotowych silnika. Niewielka jednostka napędowa osiąga moc maksymalną 58,2 KM przy 6000 obr./min. i dysponuje momentem obrotowym o wartości 78 Nm, który jest osiągany przy 3500 obr./min. Silnik spełnia wymagania zgodne z obowiązującą w Indiach normą BS IV (Bharat stage emission standards), która jest odpowiednikiem europejskich wymagań emisyjnych Euro IV.

Silnik jest dostosowany do zasilania paliwem gazowym m.in. poprzez zmianę materiałów na niektóre elementy silnika. Należy się domyślać, że chodzi o materiały głowicy silnika, czyli gniazda i zawory.

W układzie przeniesienia napędu stosuje się ręczną lub zautomatyzowaną skrzynię biegów (Auto Gear Shift) o 5 przełożeniach.

Model Celerio Green przeszedł rygorystyczne testy w trakcie prac rozwojowych, uzyskując bardzo dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa i niezawodności.

Przemyślana konstrukcja oraz montaż elementów gazowego układu zasilania zapewniają, że w bagażniku, obok butli CNG mieści się jeszcze koło zapasowe.

Model Celerio jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Pomysł wprowadzenia wariantu bi-fuel CNG ma na celu wzmocnienie jego pozycji przez zaoferowanie użytkownikom możliwości wyboru paliwa. Jesteśmy przekonani, że fabryczna technologia i-GPI w Celerio Green przyniesie korzyści dla wszystkich, oferując klientom sprawny napęd i bezproblemowe użytkowanie, a nam pomoc w rynkowej ekspansji tego modelu.

Manohar Bhat, wiceprezes odpowiedzialny za marketing, Maruti Suzuki India Ltd.

Celerio Green jest objęty taką samą gwarancją jak inne pojazdy Maruti Suzuki oraz może być obsługiwany we wszystkich obiektach serwisowych Maruti Suzuki India Limited (MSIL).


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Maruti Suzuki



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.