Tata LPO1613 - pierwszy zasilany LNG autobus w Indiach

źródło: News Dog, Motoroids
Dodany: 14.11.2016

 
Firma Tata Motors zaprezentowała w indyjskim stanie Kerala pierwszy zasilany skroplonym gazie ziemnym autobus w Indiach. W prezentacji wzięli udział przedstawiciele władz Indii i stanu Kerala.

 

Warto wiedzieć

Pierwsza prezentacja technologii zasilania LNG firmy Tata w samochodzie ciężarowym Tata Prima miała miejsce w 2014 r. na wystawie Auto Expo.

W porównaniu do autobusów napędzanych paliwami konwencjonalnymi zasilany LNG autobus Tata LPO1613 jest lżejszy, a co za tym idzie może przewieźć większą liczbę pasażerów.

Zasilanie gazowe nie tylko zmniejsza obciążenie środowiska naturalnego (niższa emisja spalin gazowej jednostki napędowej). W przypadku LNG czyli gazu ziemnego w postaci skroplonej zwiększa się wydajność paliwa, które ze względu na wysoką gęstość energetyczną LNG pozwala pokonać dłuższy dystans.

Według przedstawicieli producenta autobus Tata LPO1613 w wersji LNG może na jednym tankowaniu pokonać dystans ponad 700 km. Pojazd zasilany gazem jest także dużo cichszy z uwagi na charakterystykę pracy silnika o zapłonie iskrowym w porównaniu z jednostką napędową o zapłonie samoczynnym (Diesla), co przekłada się na wyższy komfort podróżowania.

Tata LPO1613 LNGfot. News DogTata LPO1613 w wersji LNG na oficjalnej prezentacji w stanie Kerala w Indiach. Producent deklaruje zasięg ponad 700 km na jednym tankowaniu

Rząd Indii planuje zwiększać udział gazu ziemnego w segmencie energetyki, produkcji chemicznej (nawozy sztuczne) i właśnie motoryzacji.

Stan Kerala będzie pierwszym, w którym wprowadzono napęd LNG, choć autobusy zasilane sprężonym gazem ziemnym firmy Tata Motors są używane już w różnych rejonach Indii.

Nie bez znaczenia jest także niższa cena LNG w porównaniu z olejem napędowym, która pozwala podnosić efektywność przewoźników użytkujących gaz ziemny jako paliwo silnikowe.

Wysoka wartość energetyczna i ciekły stan skupienia powodują, że LNG może być przechowywany w mniejszych zbiornikach, których wymiary są zbliżone tych stosowanych do oleju napędowego.

LNG jest także paliwem charakteryzującym się znacznie mniejszą emisję spalin. Emisja gazów odpowiadających za efekt cieplarniany jest o 30% niższa niż w przypadku konwencjonalnych paliw ciekłych. System zasilania silnika wykorzystujący LNG pracuje przy znacznie niższym ciśnieniu niż dieslowskie układy paliwowe. LNG jest także paliwem, które w normalnych warunkach bardzo szybko odparowuje. W takim stanie jest lżejszy od powietrza i natychmiast unosi się, dzięki czemu jego używanie jest bezpieczne. Zwiększenie udziału gazu ziemnego na rynku paliw silnikowych pozwala także na zmniejszenie zależności od drogiej ropy naftowej.


Good Przydatny artykuł (5)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie