Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Motortech / Widok mieszalnika Variofuel2 firmy Motortech poprzednie następne
16.05.2013

Varifuel2 - inteligentny mieszalnik

Varifuel2 - inteligentny mieszalnik fot. gazeo.pl

Niemiecka firma Motortech jest znanym dostawcą osprzętu stosowanego w zasilanych gazowo silnikach stacjonarnych. Są wśród nich kompletne układy zapłonowe i ich elementy (świece, cewki, przewody, sterowniki), różnego rodzaju czujniki stosowane w układach zasilania i zapłonowych a także układy zasilające silniki gazem, w tym także mieszalniki, w których powstaje mieszanka gazowo-powietrzna niezbędna do zasilania tych jednostek napędowych.
REKLAMA

Varifuel2 jak każdy mieszalnik działa wykorzystując zjawisko zwiększenia podciśnienia w zwężce Venturiego, w której wykonuje się otwory, którymi gaz dostaje się do układu dolotowego silnika.

Mieszalnik Varifuel firmy Motortechfot. MotortechRuchomy pierścień paliwowy (a) jest poruszany umieszczonym na górze silnikiem krokowym za pośrednictwem paska zębatego (b)

Mieszalnik firmy Motortech występuje w 4 wersjach, w zależności od wielkości zasilanego silnika i może zasilać silniki o mocach do 1000 KM. Może być używany w silnikach zasilanych gazem ziemnym, wysypiskowym, pozyskiwanym w oczyszczalniach ścieków, biogazem czy też gazem drzewnym.

Mieszalnik Varifuel2 jest wyposażony w sterowany silnikiem krokowym mechanizm, który pozwala na zmianę wielkości otworów (okien), którymi gaz dostaje się do układu dolotowego. W ten sposób można płynnie regulować skład mieszanki gazowo-powietrznej, dostosowując jej skład do jakości gazu jakim jest właśnie zasilany silnik. Dzięki temu jest on zawsze zasilany mieszanką gazowo-powietrzną o optymalnym składzie, co jest bardzo istotne ponieważ zawartość metanu w gazie pozyskiwanym na wysypiskach, w oczyszczalniach czy wytwarzanego w biogazowniach może być zmienna. Mieszalnik Varifuel2 zapewnia odpowiedni skład mieszanki nawet w jednostkach napędowych zasilanych gazem o niewielkiej zawartości metanu, zapewniając wytworzenie mieszanki (odpowiednie jej wzbogacenie) pozwalające na pewny rozruch zimnego silnika.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Motortech



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.