Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 1
fot. Parker Hannifin / Moduł paliwowy CNG Parker Veriflo FM80 - przekrój poprzednie następne
06.05.2015

Parker Veriflo FM80 - zintegrowany moduł paliwowy CNG

Parker Veriflo FM80 - zintegrowany moduł paliwowy CNG fot. Parker Hannifin

Na wystawie ACT Expo w Dallas firma Parker Hannifin zaprezentowała nowy, zintegrowany moduł Veriflo FM80 do układów paliwowych silników zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG).
REKLAMA
Moduł paliwowy CNG Parker Veriflo FM80fot. Parker HannifinModuł paliwowy CNG Parker Veriflo FM80. W górnej części znajduje się regulator ciśnienia, dolna część to filtr gazu

Moduł Parker Veriflo FM80 jest przeznaczony do gazowych układów zasilania CNG, wykorzystywanych w silnikach średnich i ciężkich pojazdów użytkowych. Producent podaje, że moduł jest odpowiedni do jednostek napędowych o pojemnościach skokowych od 5 do 12 l.

Producent deklaruje, że moduł FM80 wyznacza nowe standardy dla urządzeń stosowanych w gazowych układach paliwowych silników. Jest on odporny na zmiany temperatury, wielkości przepływu, drgania, ciśnienia zasilania i składu gazu.

Większość urządzeń do redukcji ciśnienia gazu ziemnego w układach zasilania silników wykorzystuje gumowe membrany. W module FM80 zastosowano regulator ciśnienia gazu wykorzystujący metalowy (sztywny) tłok poruszający się cylindrze.

W części odpowiadającej za filtrację paliwa gazowego zastosowano filtr koalescencyjny. Ponadto moduł FM80 zawiera czujnik ciśnienia, elektromagnetyczny zawór odcinający, wymiennik ciepła i zawór bezpieczeństwa części niskociśnieniowej. Wszystkie elementy znajdują się w jednej kompaktowej obudowie.

Inne elementy gazowego układu zasilania można konfigurować w zależności od potrzeb. Parker podaje, że kompletny układ paliwowy CNG przewyższa standardy w zakresie szczelności i bezpieczeństwa. Został przetestowany w różnych silnikach i spełnia wymagania w zakresie wydajności wszystkich wiodących producentów OEM mających w swej ofercie opcję napędu CNG.

Oficjalna prezentacja modułu paliwowego CNG Parker Veriflo FM80 miała miejsce 6 maja 2015 r. na konferencji prasowej na wystawie Alternative Clean Transportation (ACT) Expo w Dallas.

Moduł paliwowy FM80 wyposażono w kilka przełomowych rozwiązań mających na celu zwiększenie wydajności i efektywności pracy pojazdu zasilanego CNG. Zastosowanie większego odstojnika na olejowe frakcje w części filtrującej paliwo gazowe powoduje, że można go rzadziej opróżniać. Innowacyjna technologia zapobiega problemom z zamarzaniem w zimie i eliminuje możliwość przecieków gazu do cieczy chłodzącej wynikających ze zużycia membran i uszczelnień w dłuższym okresie eksploatacji.

Madhukar Puniani, menadżer ds. rozwoju (Natural Gas Systems) Dywizji Veriflo firmy Parker Hannifin

Tłokowy regulator ciśnienia gazu modułu FM80 zapewnia stabilne ciśnienie wyjściowe w całym zakresie pracy silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych, zintegrowanie wielu komponentów wewnątrz modułu zmniejsza liczbę połączeń w układzie paliwowym.

Moduł paliwowy CNG Parker Veriflo FM80 w samochodziefot. Parker HannifinModuł paliwowy CNG Parker Veriflo FM80 wraz z innymi elementami gazowego układu zasilania w samochodzie

Moduł FM80 ma wydajność 80 kg/h i zapewnia stabilne ciśnienie wyjściowe w szerokim zakresie ciśnień zasilania (15-248 bar). Dzięki temu zasięg pojazdu zwiększa się o 3-5%.

Zintegrowany obieg grzewczy modułu FM80 wykorzystujący ciepło z układu chłodzenia silnika zwiększa niezawodność urządzenia w niskich temperaturach i eliminuje możliwość uszkodzeń przewodów paliwowych.

Część odpowiedzialna za regulację ciśnienia charakteryzuje się dobrą odpowiedzią na zapotrzebowanie silnika na paliwo, a poruszający się w cylindrze tłok zmniejsza drgania wywołane przepływem gazu i ogranicza spadki ciśnienia.

Zastosowane wewnątrz modułu uszczelnienia teflonowe (PTFE) znakomicie izolują strumień przepływającego gazu zapewniając możliwość pracy urządzenia w szerokim zakresie temperatur otoczenia od -40 do 120ºC.

Jako firma globalna, Parker opracowuje najnowsze technologie pozwalające zmniejszyć zależność światowej gospodarki od olej napędowego, który jest powszechnie stosowany w środkach transportu. Gaz ziemny jest czystszy, bardziej ekonomiczny i mniej toksyczny dla środowiska niż olej napędowy. Parker ma zaszczyt być pierwszym producentem, który oferuje w pełni zintegrowany, wysokiej jakości system paliwowy CNG z nowym modułem FM80. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli wydajność i produktywność floty ma kluczowe znaczenie dla firmy.

Tamara Horne, dyrektor generalny Dywizji Veriflo firmy Parker Hannifin


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Parker Hannifin



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.