Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. Eco-Motive / Silnik H Eco-Motive może być zasilany benzyną lub gazem ziemnym poprzednie następne
06.12.2016

Eco-Motive H - dwupaliwowy silnik CNG

Eco-Motive H - dwupaliwowy silnik CNG fot. Eco-Motive

Opatentowany w listopadzie 2014 r. silnik H firmy Eco-Motive doczekał się wersji prototypowej. Powstała ona w lutym 2016 r. w celu zaprezentowania jednostki napędowej w pojeździe. Testy drogowe silnika rozpoczną się niebawem.
REKLAMA
Prototyp silnika H firmy Eco-Motive USAfot. Eco-MotivePrototyp silnika H firmy Eco-Motive USA

Silnik H firmy Eco-Motive to w zasadzie dwa silniki rzędowe 4-cylindrowe umieszczone w jednym kadłubie.

Koncepcja silnika narodziła się w głowie Hernsa Louisa, założyciela firmy Eco-Motive. Każdy z silników ma własny wał korbowy, korbowody i tłoki oraz głowicę i kanały dolotowe.

Jeden z silników będzie zasilany benzyną a drugi gazem ziemnym. To kierowca decyduje, która cześć silnika aktualnie pracuje, przełączając tryb zasilania jednostki napędowej.

Koncepcja silnika H Eco-Motive wraz ze specjalną skrzyznią biegówfot. Eco-MotiveDużym wyzwaniem dla inżynierów Eco-Motive będzie opracowanie skrzyni biegów pozwalającej na odbiór mocy z jednego z wałów korbowych silnika H

Zarówno kadłub jak i głowice silnika są wykonane ze stopów aluminium aby zapewnić lekkość dość masywnej jednostce napędowej, która jest wyposażona w 2 układy tłokowo-korbowe.

Plany na 2017 r. przewidują gruntowne badania silnika mające na celu uzyskanie równowagi pomiędzy ekonomiką użytkowania, a walorami ekologicznymi przy zastosowaniu obu paliw (benzyny i gazu ziemnego).

Dopracowania wymaga także układ chłodzenia, a dokładnie dobór odpowiedniej chłodnicy do tej jednostki napędowej. Konstruktorzy muszą także opracować skrzynię biegów, która pozwoli na odbieranie mocy z jednego lub drugiego wału korbowego silnika. Mówi się także o możliwości wprowadzenia turbodoładowania silnika.

Jak mówi założyciel Eco-Motive i jednocześnie twórca silnika, Herns Louis jednostka napędowa H jest konstrukcją konkurującą z silnikami widlastymi i przeciwsobnymi (typu bokser), w której w odróżnieniu od nich można zapewnić niewielką szerokość, bardzo ważną w kontekście zastosowania w samochodach osobowych.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Eco-Motive



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.