Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Green Car Congress / Porównanie kształtu komór spalania w tłokach silnika Diesla i zasilanego gazem poprzednie następne
04.05.2013

Mercedesy na CNG

Mercedesy na CNG fot. Green car Congress

Silniki OM904 i OM906 firmy Mercedes wykorzystywano do napędu lekkich i średnich pojazdów tej marki oraz w autobusach powstających na bazie podwozi ciężarowych MB na całym świecie.
REKLAMA
Silnik MB przystosowany do zasilania gazem za pomocą zestawu Omnitekfot. Green Car CongressPrzystosowany do zasilania gazem silnik Mercedesa

Firma Omnitek opracowała zestaw do konwersji na zasilanie gazem ziemnym tych popularnych silników. System wykorzystuje jeden sterownik, który zarządza wtryskiem gazu i sterowaniem silnika oraz zapłonem. Kontrolę nad procesem spalania sprawuje sonda lambda w układzie wydechowym.

Zestaw do konwersji zawiera wszystkie niezbędne do jej wykonania elementy. Są to tłoki o powiększonych komorach spalania, które obniżają stopień sprężania do poziomu pozwalającego na zasilanie silnika gazem ziemnym, wtryskiwacze paliwa gazowego, elementy układu zapłonowego, sterownik elektroniczny oraz odpowiednie czujniki. W przypadku konieczności uzyskania emisji zgodnej z normami Euro IV lub Euro V zestaw może być uzupełniony o odpowiednie katalizatory.

Konwertowany autobus z silnikiem OM904 jest używany w Meksyku od początku 2012 r. użytkownicy bardzo chwalą sobie zmniejszenie kosztów eksploatacji, które są szacowane na około 40%. Nie bez znaczenia jest także zmniejszenie emisji szkodliwych składników spalin (cząstek stałych o 90%, dwutlenku węgla o 30%).

Warto wiedzieć

Konwersja silnika Diesla do zasilania CNG to koszt 7 - 12 tys. USD (zestaw montażowy, modyfikacja silnika i robocizna, bez zbiorników gazu).

Użytkownicy ciężarówek i autobusów zostali szczególnie dotknięci przez wzrost cen oleju napędowego. Dla wielu z nich konwersja silnika na gaz ziemny jest jedynym sposobem aby utrzymać się na rynku. Adaptacja silnika do zasilania gazem ziemnym nie tylko zmniejsza koszty paliwa ale także przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza.

Priorytetem przy opracowaniu tego zestawu było stworzenie systemu, który jest niedrogi, oferując zwrot nakładów po około roku ekploatacji.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: GNV Magazine, Green Car Congress



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.