82 Mercedesy Citaro NGT dla EMT Madrid

Piotr Złoty
źródło: Daimler Buses
Dodany: 13.06.2016

 
Hiszpański przewoźnik EMT Madrid (Empresa Municipal de Transportes de Madrid) zamówił 82 autobusy Mercedes-Benz Citaro NGT. Firma używa autobusów zasilanych gazem ziemnym od dłuższego czasu.

 
REKLAMA

Warto wiedzieć

EMT Madrid - założona w 1947 r. spółka komunikacyjna należąca do Madrytu, dysponująca flotą 1920 autobusów. Pokonują one rocznie prawie milion km, przewożąc 425 mln pasażerów. Linie obsługiwane przez EMT Madrid mają długość około 3600 km. Znajduje się na nich 10 tys. przystanków.

Citaro NGT jest napędzane nowoczesnym silnikiem M936 G, który według przedstawicieli Mercedesa jest wręcz podręcznikowym przykładem downsizingu. Ma on pojemność skokową 7,7 l i jest uznawany przez specjalistów Mercedesa za najbardziej kompaktowy silnik gazowy w swojej klasie. Jednostka napędowa waży zaledwie 747 kg.

Wśród zamówionych pojazdów znajduje się 40 autobusów 18-metrowych (przegubowych) oraz 42 pojazdy solo (12-metrowe).

Nowe Citaro NGT może być zasilane biometanem, czyli paliwem gazowym pozyskiwanym ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu pojazd charakteryzuje się jeszcze mniejszą emisją dwutlenku węgla. Jest praktycznie neutralny pod kątem emisji CO2.

Dodatkowo Citaro NGT emituje znacznie mniej hałasu. W zależności od warunków użytkowania obniżenie poziomu głośności może sięgać nawet 4 dB (A), co oznacza zmniejszenie wrażenie słuchowego o połowę.

Mercedes-Benz Citaro NGTfot. Daimler BusesNa dachu Citaro NGT w wersji 12-metrowej zamontowano 6 zbiorników CNG o łącznej pojemności 1290 l

Zarówno niski poziom emisji CO2 i oraz niewielka emisja hałasu sprawiają, że nowe Citaro NGT jest pojazdem wręcz idealnym do użytkowania w centrach zatłoczonych aglomeracji miejskich.

Nowe autobusy Mercedes-Benz Citaro NGT będą m.in. użytkowane na jednej z głównych ulic Madrytu - Paseo de la Castellana, która znajduje się w centrum stolicy Hiszpanii.

Citaro NGT jest napędzane silnikiem M936 G, którego konstrukcja opiera się na silniku o zapłonie samoczynnym OM 936. Gazowa odmiana to silnik typu mono-fuel, zasilany wyłącznie metanem, zbudowany w 6-cylindrowym układzie konstrukcyjnym. Jednostka napędowa osiąga moc 222 kW (302 KM) przy 2000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy o wartości 1200 Nm w przedziale 1200-1600 obr./min., spełniając jednocześnie wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6.

W Europie Zachodniej sprzedaje się rocznie około 10,5 tys. nowych autobusów miejskich. W liczbie tej prawie 1000 sztuk rocznie stanowią pojazdy zasilane paliwami metanowymi. Mercedes-Benz oczekuje, że odsetek ten będzie w najbliższym okresie wzrastał.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy