Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 3
fot. Skoda / Skoda Citigo CNG poprzednie następne
04.02.2013

Skoda Citigo CNG - mamma mia, metano!

Skoda Citigo CNG - mamma mia, metano! fot. Skoda

Skoro bliźniaczy Volkswagen up! ma wersję napędzaną sprężanym gazem ziemnym, nie trzeba było długo czekać na odpowiednik spod znaku Skody. Citigo spalające metan zamiast benzyny zadebiutowało najpierw w Czechach, a ostatnio również na największym w Europie rynku zbytu dla tego rodzaju pojazdów, czyli we Włoszech. Jak można się spodziewać, różnice w stosunku do volkswagenowskiego pierwowzoru są znikome.
REKLAMA
Skoda Citigo CNGfot. SkodaTylko tyle i aż tyle - tutaj widać wszystkie różnice między wersją CNG a benzynowymi

Niespodzianek nie ma ani na zewnątrz, ani pod maską. Przednia pokrywa zasłania dostosowany do zasilania CNG wariant trzycylindrowego silnika MPI o pojemności 1 l, który – tak, jak w bratnim up!-ie – osiąga moc 68 KM, czyli w pół drogi między odmianami benzynowymi (60- i 75-konną). Jednostka napędowa łączona będzie wyłącznie z 5-biegową przekładnią mechaniczną. Auto wyposażono w dwa zbiorniki sprężonego gazu (przed i za tylną osią), o objętościach wodnych 34,5 i 37,5 l (łącznie 72 l) oraz rezerwowy, 10-litrowy bak benzynowy. Takie połączenie zapewnia łączny zasięg na poziomie aż 600 km, choć po odliczeniu benzyny spada on zapewne do ok. 400 km.

Co ważne, sposób rozmieszczenia zbiorników nie wpływa na funkcjonalność wnętrza ani bagażnika, tyle że o kole zapasowym można zapomnieć. Istotny jest także fakt, że – choć to klon – Citigo stanowi pierwszy w dziejach Skody model z fabryczną instalacją CNG. Marka wiele sobie obiecuje po tym segmencie rynku motoryzacyjnego i zapowiada kolejne propozycje, w tym metanową wersję nowej Octavii. Wróćmy jednak do malucha z Mlada Boleslav. Aby jeszcze poprawić wyniki ekonomiczno-ekologiczne auta, producent wyposażył je w pakiet Green Tec, obejmujący system start/stop i opony o zmniejszonych oporach toczenia. Ceny we Włoszech startują z poziomu 12040 euro i... na tym poprzestańmy.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Skoda



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.