Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. Mazda / Urody "trójce" nie można odmówić i to niezależnie od rodzaju zastosowanego napędu poprzednie następne
23.10.2013

Mazda 3 Skyactiv-CNG Concept - metan z nieba

Mazda 3 Skyactiv-CNG Concept - metan z nieba fot. Mazda

Mazda ma indywidualną wizję przyszłości motoryzacji – nie ściga się z konkurentami na hybrydy i samochody elektryczne, a do kwestii downsizingu podchodzi na swój sposób. Teraz jednak, wyczuwając rosnące zapotrzebowanie na samochody napędzane CNG, japońska marka przygotowała własną propozycję. Na początek koncepcyjną.
REKLAMA
Mazda 3 Skyactiv-CNG Concept - schemat budowyfot. MazdaZbiornik CNG o pojemności geometrycznej 75 l ograniczy przestrzeń bagażową, ale za to jego zawartość ograniczy koszty eksploatacji i emisję szkodliwych związków spalin

Oglądając współczesną wystawę motoryzacyjną trudno zobaczyć coś, o czym by się już wcześniej nie wiedziało z sieci WWW. I to całkiem oficjalnie. Mazda podąża za tendencją odsłaniania kart przed premierą i już teraz ujawnia pierwsze, bardzo ogólne informacje dotyczące prototypowej „trójki” z silnikiem z nowoczesnej rodziny Skyactiv zasilanym sprężonym gazem ziemnym. Auto będzie można obejrzeć na żywo podczas targów Tokyo Motor Show w drugiej połowie listopada 2013.

Ilość udostępnionych danych jest na razie dosyć skromna. Wiadomo jednak, że z technicznego punktu widzenia Mazda 3 Skyactiv-CNG Concept bazuje na znanym już, seryjnym modelu z benzynową jednostką Skyactiv-G o pojemności 2 l. Istotą tych mazdowskich silników jest zwiększony stopień sprężania, dzięki któremu osiąga się wyższe parametry przy jednoczesnym obniżeniu zapotrzebowania na paliwo. Konstrukcja jednostek Skyactiv sprzyja zaś ich konwersji na zasilanie sprężonym metanem przy bardzo niewielkim zakresie koniecznych modyfikacji.

A skoro tak, można obstawiać mając pewność wygranej, że Japończycy w krótkim czasie dadzą „3” Skyactiv-CNG Concept zielone światło i skierują ją do produkcji. O ile jednak cieszy nas, że światowa oferta samochodów z fabrycznymi instalacjami gazowymi poszerzy się o kolejny model, o tyle mamy świadomość, że to konkretne auto przyjdzie nam oglądać głównie na zdjęciach, a nie na naszych ulicach. Z oczywistych względów, o których aż nie wypada ponownie tu wspominać. Chociaż wolelibyśmy się mylić.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Mazda



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.