Rzecz dotyczy Opla Zafiry Tourer (Zafiry C według wewnętrznej nomenklatury Opla) z roczników 2012-2014, a konkretnie jego wersji zasilanej sprężonym gazem ziemnym. Ze względu na nikłą popularność tego rodzaju napędu w naszym kraju, General Motors Poland wezwie do serwisów właścicieli jedynie jedenastu kompaktowych vanów. Na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zainteresowani znajdą numery VIN pojazdów, których dotyczy akcja. A dlaczego właściwie Zafira kwalifikuje się do naprawy?
Chodzi o potencjalną usterkę zaworu napełniania zbiornika CNG, która może prowadzić do powstania nieszczelności i wycieku gazu do atmosfery (metan jest lżejszy od powietrza, nie ma więc ryzyka jego zalegania w zagłębieniach terenu czy studzienkach kanalizacyjnych). Oczywiście wcale nie jest powiedziane, że wszystkie lub którakolwiek z Zafir objętych kampanią w Polsce ma taką usterkę – być może nie ujawniła się ona w żadnym egzemplarzu sprzedanym na naszym rynku, ale dla pewności warto skorzystać z zaproszenia i odwiedzić serwis. Przedstawiciele Opla wyślą klientom, których dotyczy akcja, stosowne powiadomienia.