Polskie statki LNG

Piotr Złoty
źródło: Remontowa Shipbuilding S.A.
Dodany: 23.09.2013

 
Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała kontrakt na budowę dwóch specjalistycznych statków przeznaczonych do obsługi platform wiertniczych i wydobywczych. Statki zostały zamówione dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore.

 
REKLAMA

Jednostki, które będą zbudowane w ramach kontraktu o wartości blisko 100 mln euro zostały już zakontraktowane do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell.

Będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe napędzane silnikami zasilanymi LNG. Wcześniej technologię tę wykorzystano przy budowie promów.

Statek zaopatrzeniowyfot. Remontowa Shipbuilding S.A.Statek zaopatrzeniowy do obsługi platform wiertniczych i wydobywczych

Jednostki te w całości powstaną w Gdańsku. Począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłubów, aż po kompletne wyposażenie oraz przeprowadzenie prób zdawczych. Statki zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. jest uznanym dostawcą statków obsługujących naftowy przemysł wydobywczy. Zamówione w lipcu 2013 r. jednostki będą pierwszymi statkami zaopatrzeniowymi o napędzie gazowym, co pozwoli na połączenie wieloletniego doświadczenia w budowie statków o napędzie gazowym i jednostek dla sektora offshore.

Statki o długości 89 m oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m² będą miały nośność 5400 DWT. Jednostki te będą spełniać najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi Clean Design. Statki będą pływać pod najbardziej renomowaną banderą norweską. Ich załogi będą 25-osobowe.

Koncepcja statków oraz dokumentacja techniczna wykonana zostanie przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Dokumentację roboczą wykona należące do Grupy Remontowa biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. Budowa realizowana będzie pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy