Kolejny statek LNG z Remontowej

Piotr Złoty
źródło: Remontowa Shipbuilding
Dodany: 03.04.2014

 
Zwodowany w gdańskiej stoczni Remontowa prom, którego silniki będą zasilane LNG zapewni komunikację pomiędzy należącą do Danii wyspą Samsø, położoną w Cieśninie Kattagat, a Półwyspem Jutlandzkim, stanowiącym kontynentalną część tego kraju.

 

Warto wiedzieć

Samsø jest duńską wyspą korzystającą ze źródeł energii odnawialnej. Nie używa się tutaj paliw kopalnych (węgla i ropy naftowej), a 100% energii elektrycznej pochodzi z elektrowni wiatrowych.

Wykonana „pod klucz” jednostka jeszcze w tym roku opuści Gdańsk, by 1 października rozpocząć regularne kursy pomiędzy wyspą Samsø a Jutlandią. Według polskiego producenta będzie to pierwszy w Europie prom pasażersko-samochodowy o napędzie gazowym. Jednostka o długości 100 i szerokości 19 m jest jednym z największych promów gazowych zbudowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding. Kontrakt firma zdobyła w drodze przetargu ogólnoeuropejskiego.

Budowana jednostka wpisuje się w ekologiczną politykę duńskich władz, a zastosowanie silników zasilanych gazem ograniczy emisję dwutlenku węgla oraz tlenków azotu do atmosfery.

Prom LNG zbudowany w stoczni Remontowafot. Remontowa ShipbuildingProm LNG zbudowany w stoczni Remontowa

Statek został zaprojektowany przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting, należące do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. Inne firmy należące do grupy dostarczą jej wyposażenie: Fuo Rumia – kompletny system zasilania gazem LNG, Hydroster – system ładunkowy ro-ro oraz furty (dziobową i rufową), Famos – wyposażenie wnętrza statku (salonów pasażerskich, kabin załogi oraz przestrzeni handlowych).

Wszystkie wykonane lub zaplanowane w najbliższym czasie prace w ramach budowy promu, które będą wykonywane przez firmy z grupy stanowią około 60% wszystkich czynności przy budowie tego statku. Oferta Holdingu jest zatem kompleksowa, stawiając firmę Remontowa Holding S.A. wśród 5 najlepszych i największych tego typu przedsiębiorstw na świecie.

Prom przeznaczony jest do całorocznej obsługi połączenia pomiędzy wyspą Samsø a lądem. Zapewnia on możliwość przewiezienia 600 pasażerów oraz 160 samochodów.

W pełni wyposażona i przetestowana jednostka zostanie jeszcze w tym roku dostarczona armatorowi. Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.


Good Przydatny artykuł (6)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy