50 Stralisów LNG Natural Power Euro 6 dla LC3

Piotr Złoty
źródło: Iveco
Dodany: 08.10.2014

 
Włoska firma logistyczna LC3, specjalizująca się w przewozach w kontrolowanych temperaturach oraz przewozie kontenerów, zamówiła 50, napędzanych skroplonym gazem ziemnym, samochodów Iveco Stralis LNG Natural Power.

 
REKLAMA

Po otwarciu stacji tankowania skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Piacenzy, firma LC3 była pierwszą we Włoszech, która zdecydowała się na zakup Stralisów LNG Natural Power.

Iveco Stralis LNG Natural Power jest napędzane, produkowanym przez FPT (Fiat Powertrain Technologies), silnikiem Cursor 8 o mocy 330 KM, spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6. Pojazd jest wyposażony w kriogeniczny zbiornik gazu ziemnego w stanie ciekłym (LNG) o pojemności 510 l i cztery 70-litrowe zbiorniki CNG, w którym paliwo w stanie gazowym jest przechowywane pod ciśnieniem 20 MPa. Zapas paliwa zapewnia zasięg powyżej 750 km, w związku z tym Stralisy LNG Natural Power mogą być z powodzeniem wykorzystywane do przewozów na średnich i długich dystansach.

Ciągnik siodłowy Iveco Stralis LNG Natural Powerfot. IvecoCiągnik siodłowy Iveco Stralis LNG Natural Power

Użytkowanie samochodów zasilanych LNG wiąże się z szeregiem korzyści dla środowiska naturalnego i użytkownika (oszczędności – około 40% w zakresie kosztów eksploatacji związanych z paliwem). Pod względem emisji silniki gazowe są o wiele bardziej przyjazne dla środowiska niż ich dieslowskie odpowiedniki. Emisja cząstek stałych jest niższa o 95%, tlenków azotu NOx o 35%.

Stralisy LNG Natural Power pozwalają także na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (CO2) w zakresie od 10 do nawet 100% (jeśli silnik będzie zasilany biometanem). Napęd gazowy to także niższa emisja hałasu, przeciętnie o 5 dB w porównaniu silnikami zasilanym olejem napędowym. Dzięki temu pojazdy gazowe są idealnym rozwiązaniem do wywozu odpadów i dystrybucji nocnej.

Iveco jest wiodącym europejskim producentem pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Samych Stralisów LNG Natural Power jest w Europie już ponad 200, głównie w Hiszpanii i Holandii, gdzie jest rozwinięta infrastruktura do tankowania LNG.


Good Przydatny artykuł (4)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy