Iveco Stralis Natural Power LNG na europejskich trasach

Piotr Złoty
źródło: Iveco, Transordizia
Dodany: 12.09.2016

 
Baskijska firma Transordizia zajmująca się przewozem pojazdów użytkowych rozpoczęła użytkowanie ciągnika siodłowego Iveco Stralis Natural Power LNG na międzynarodowych trasach.

 

Specjalizująca się w transporcie pojazdów użytkowych Transordizia jest pierwszą europejską firmą wprowadzającą do floty pojazd napędzany LNG, który będzie użytkowany na trasach transeuropejskich.

Stralis Natural Power LNG będzie mógł wykorzystać pełnię możliwości w zakresie zasięgu, który jest większy w stosunku do pojazdów, w których gaz ziemny jest przechowywany w postaci sprężonej z uwagi na znacznie większą gęstość energii zgromadzoną w paliwie. Dodatkowo w samochodzie zastosowano drugi zbiornik LNG po drugiej stronie ramy zwiększający zasięg do 1300 km.

Stralis Natural Power LNG firmy Transordiziafot. TransordiziaStralis Natural Power LNG firmy Transordizia bez żadnego problemu obsługuje trasę z Madrytu do Hamburga

Samochód porusza się na trasie z Madrytu do Hamburga. Dotychczas pojazdy zasilane LNG użytkowane w firmie Transordizia wykonywały znacznie krótsze przewozy np. do północnych Włoch, Francji, Holandii czy Belgii. Po raz pierwszy firma dysponuje pojazdem, który jest zdolny do obsługiwania trasy do Niemiec.

Trasa jest zaplanowana przez miasta, w których znajdują się stacje oferujące LNG (Madryt, gminę Olaberria w prowincji Guipúzcoa w Hiszpanii) i Antwerpię w Belgii.

Transordizia planuje kupić jeszcze 20 nowych Stralisów NP, które niedawno zostały zaprezentowane przez Iveco.

Nowe Stralisy NP mają kabiny Hi-Way, specjalnie przystosowane do pracy na dalekich trasach. W ich układzie napędowym będzie stosowany zasilany gazem ziemnym silnik Iveco Cursor 9 (Euro 6) o pojemności skokowej 8,7 l, dysponujący mocą 400 KM oraz momentem obrotowym o wartości 1700 Nm.

Warto wiedzieć

W Hiszpanii działa obecnie 19 stacji LNG i 43 obiekty, na których oferuje się gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG).

Nowy Stralis NP jest także pierwszą ciężarówką zasilaną gazem ziemnym, którą wyposażonego w zautomatyzowaną, dysponującą 12 przełożeniami skrzynię biegów Eurotronic. Zapewnia ona niższe zużycie paliwa i bardziej komfortową pracę kierowcy. Stralis NP ma także 2 zbiorniki LNG zapewniające zasięg 1500 km.

Iveco jest liderem w produkcji pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi z ponad 20-letnim doświadczeniem. W ciągu tego czasu firma wyprodukowała ponad 15 tys. pojazdów zasilanych gazem i blisko dwukrotnie więcej  (29 tys.) gazowych jednostek napędowych. Od momentu uruchomienia produkcji w 2011 r. Iveco Stralis w wersji LNG sprzedał się w liczbie 780 egzemplarzy.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie