Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Westport / Gazodieslowski system Emer Poseidone w barwach Westport poprzednie następne
06.03.2015

Poseidone DDF - gazodiesel firmy Emer

Poseidone DDF - gazodiesel firmy Emer fot. Westport

Należący do firmy Westport, włoski Emer wprowadza do oferty system zasilania gazowego Diesel Dual Fuel Poseidone do jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem ziemnym silników o zapłonie samoczynnym.
REKLAMA

 

System zasilania gazowego Poseidone DDF został stworzony by sprostać wymaganiom związanym z emisją zanieczyszczeń pojazdów napędzanych silnikami Diesla, które są powszechnie używane w transporcie. Nie bez znaczenia był także aspekt ekonomiczny i możliwość obniżenia kosztów eksploatacji pojazdów dzięki zastosowaniu tego systemu w obliczu obserwowanego w ostatnich latach, wzrostu cen oleju napędowego.

Zastosowanie instalacji Poseidone DDF powoduje zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (CO2), związków azotu NOx i cząstek stałych.

System Poseidone DDF firmy Emer wykorzystuje paliwo gazowe w postaci sprężonego do 20 MPa gazu ziemnego (CNG).

Za zmniejszenie wartości ciśnienia gazu odpowiada 2-stopniowy reduktor. Jest to reduktor, w którym zamiast membran zastosowano tłoki o znacznie większej trwałości. W reduktorze zintegrowano także filtr gazu, elektromagnetyczny zawór odcinający, czujnik ciśnienia i czujnik temperatury.

Poseidone DDF firmy Emerfot. WestportSystem zasilania gazowego Poseidone DDF firmy Emer

Reduktor zapewnia bardzo stabilne ciśnienie gazu na wyjściu, co ułatwia kontrolę emisji spalin oraz ogranicza zużycie katalizatora. Niewielkie wymiary reduktora ułatwiają jego montaż.

Paliwo gazowe jest dawkowane do silnika za pomocą wtryskiwaczy elektromagnetycznych umieszczonych we wspólnej listwie. Producent deklaruje powtarzalność dawki gazu i doskonałe ich uszczelnienie nawet po wykonaniu milionów cykli pracy.

Odpowiednią jakość paliwa gazowego zapewnia filtr instalowany przed listwą wtryskiwaczy, mający za zadanie oczyścić paliwo z cząstek stałych i innych substancji, które mogą odkładać się na częściach ruchomych wtryskiwaczy.

Sterownik systemu Poseidone DDF komunikuje się z centralą sterującą dieslowskim układem wtryskowym poprzez sieć CAN BUS z wykorzystaniem zaawansowanych algorytmów i przetwarza odpowiednie sygnały sterując pracą wtryskiwaczy gazowych i dawkujących olej napędowy tak, aby przy wykorzystaniu obu paliw zapewnić mieszankę palną o składzie pierwotnie zdefiniowanym dla zasilania wyłącznie olejem napędowym.

Sterownik gazowy analizuje także inne parametry. Są nimi:

  • prędkość obrotowa silnika,
  • ciśnienie w szynie wtryskiwaczy gazowych,
  • ciśnienie w kolektorze dolotowym,
  • temperatura reduktora,
  • temperatura wtryskiwanego gazu ziemnego.

Bez względu na wybrany rodzaj zasilania (olej napędowy + gaz ziemny lub olej napędowy), oryginalny, dieslowski sterownik silnika zachowuje funkcje diagnostyki i bezpieczeństwa.

Przełącznik rodzaju zasilania pozwala kierowcy na wybranie oleju napędowego lub oleju napędowego i gazu ziemnego oraz pokazuje poziom paliwa gazowego w zbiornikach CNG.

System pozwala na zasilanie gazem silników Diesla spełniających normę emisji spalin Euro 5. Przewiduje się, że jeszcze w tym roku zostanie dostosowany do wymagań Euro 6.

Klienci korzystający z systemu Poseidone DDF, który został zaprojektowany we współpracy z włoską firmą Ecomotive Solutions, powiedzieli nam, że parametry ciężarówek zasilanych systemami dual fuel są takie same jak pojazdów zasilanych wyłącznie olejem napędowym. Korzyścią jest niższa emisja spalin i oszczędność związana z kosztami paliwa.

Nie możemy doczekać się informacji na temat korzyści z zastosowania systemu Poseidone DDF od operatorów flot i dostawców paliwa. System jest niezawodny i oferuje oszczędność paliwa do 20%, co gwarantuje zwrot inwestycji w gazowy układ zasilania w okresie jednego do półtora roku.

Roberto Defilippi, dyrektor ds. rozwoju, Westport

Poseidone DDF może być stosowany we wszystkich generacjach silników wysokoprężnych (od Euro 0 do Euro 5) bez wpływu na ich niezawodność i żywotność. Silniki są kalibrowane, aby osiągnąć takie same parametry jak przy zasilaniu wyłącznie olejem napędowym.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Westport



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.