30.01.2017

EVARM wprowadza LNG do swoich gazodiesli

Mająca siedzibę w Barcelonie firma EVARM oferuje systemy jednoczesnego zasilania olejem napędowym i paliwami gazowymi do silników o mocach od 210 do 650 KM (przypadku CNG) produkowanych przez głównych producentów pojazdów ciężarowych na rynku.
REKLAMA

Dostępne są systemy gazodieslowskie do: Iveco, Volvo, DAFa, Scanii, MANa, Renault i Mercedesa.

Obecnie firma rozszerzyła swoją ofertę o instalacje wykorzystujące gaz ziemny w postaci skroplonej (LNG), uzyskując stosowne dopuszczenia.

Iveco Stralis LNG z gazodieslem firmy EVARMfot. NGV ItalyIveco Stralis LNG z gazodieslem firmy EVARM

EVARM specjalizuje się w „szytych na miarę” rozwiązaniach dla swoich klientów. Wszystkie ciężkie pojazdy są modyfikowane w siedzibie firmy w Barcelonie i sprawdzane na hamowni przed wydaniem użytkownikowi.

Pierwszym pojazdem z instalacją gazodieslowską EVARM, w którym zastosowano gaz ziemny przechowywany w postaci skroplonej (LNG) było Iveco Stralis z silnikiem o mocy 500 KM i maksymalnym momencie 2300 Nm.

Pojazd należy do firmy Translogistica Marin, która podjęła decyzję o redukcji emisji szkodliwych składników spalin przez zastosowanie systemu jednoczesnego zasilania silnika olejem napędowym i gazem ziemnym (gazodiesel). Dzięki zastosowaniu instalacji gazowej zwiększył się zasięg pojazdu.

Pierwsze tankowanie po montażu instalacji odbyło się na stacji LNG firmy Ham w gminie Abrera w pobliżu Barcelony.

EVARM przygotowuje nowe produkty, które wykorzystują LNG także w innych dziedzinach m.in, w transporcie morskim, kolejowym i w systemach wytwarzania energii.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: NGV Italy



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.