Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 4
fot. Ecomotive Solutions / Logo systemu D-GID firmy Ecomotive Solutions poprzednie następne
26.03.2015

D-GID Ecomotive Solutions - gazodiesel made in Italy

D-GID Ecomotive Solutions - gazodiesel made in Italy fot. Ecomotive Solutions

System D-GID, opracowany przez Ecomotive Solutions, służy do zasilania silników Diesla olejem napędowym i paliwem gazowym. Niewielka dawka oleju napędowego, ulegając samozapłonowi, inicjuje proces spalania zasadniczej porcji gazu ziemnego.
REKLAMA

Sterownik elektroniczny systemu D-GID współpracuje z centralą sterującą dieslowskim układem wtryskowym poprzez cyfrową sieć CAN.

Zasilanie silnika za pomocą systemu D-GID nie wymaga ingerencji w jego konstrukcję. Paliwo gazowe jest wprowadzane do układu dolotowego silnika z wykorzystaniem dodatkowych wtryskiwaczy gazowych. System D-GID może zasilać silnik wysokoprężny różnymi rodzajami paliw gazowych. Może to być gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) i skroplonej (LNG), LPG, biogaz, hytan (mieszanina wodoru i gazu ziemnego) czy gaz syntezowy (składający się głównie z wodoru i tlenku węgla).

Sterownik D-GID Ecomotive Solutionsfot. Ecomotive SolutionsSterownik D-GID steruje pracą gazowego układu zasilania, komunikując się jednocześnie z wieloma czujnikami silnika

Sterownik systemu D-GID dynamicznie kontroluje wtrysk oleju napędowego do silnika, dobierając odpowiednią do warunków jego pracy dawkę paliwa gazowego. Stopień zastąpienia oleju napędowego gazem dochodzi do 80-90% w ustalonych warunkach pracy silnika. Średnio wartość substytucji wynosi około 40-50%. Pozwala to na zmniejszenie kosztów eksploatacji związanych z paliwem o 10 do 40%.

Pojazdy wyposażone w system D-GID emitują znacznie mniej szkodliwych składników spalin: tlenku węgla (CO), niespalonych węglowodorów (HC), tlenków azotu NOx i cząstek stałych. Dzięki wysokiej procentowej zawartości gazu w mieszaninie dostarczanej do komór spalania ograniczana jest także emisja dwutlenku węgla (CO2).

System D-GID włoskiej firmy Ecomotive Solutions może być stosowany na rynku pierwszego montażu (OEM) przez producentów samochodów, silników i dostawców gazowych układów zasilania, znajdując zastosowanie w pojazdach transportu publicznego czy służb komunalnych. Może być także z powodzeniem stosowany w agregatach kogeneracjnych, które są zasilane silnikami diesla o dużej mocy i służą do skojarzonego wytwarzania energii elektrycznej i cieplnej.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Ecomotive Solutions



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.