08.05.2015

Nowy gazowy silnik Cummins Westport ISB6.7 G

Na wystawie Alternative Clean Transportaion (ACT) Expo w Dallas, Cummins Westport zaprezentował nowy gazowy silnik ISB6.7 G przeznaczony do średnich pojazdów użytkowych i autobusów.
REKLAMA
Silnik Cummins Westport ISB6.7 G zasilany gazem ziemnymfot. Fleets & FuelsGazowy silnik Cummins Westport ISB6.7 G

Obecnie, gazowy silnik Cummins Westport ISB6.7 G przechodzi fazę testów przed uruchomieniem produkcji, co jest planowane w połowie 2016 r.

Zasilana gazem ziemnym jednostka napędowa o zapłonie iskrowym bazująca na konstrukcji silnika Diesla Cummins ISB6.7 będzie zasilana wyłącznie paliwem gazowym (przechowywanym w postaci CNG lub LNG). Silnik ISB6.7 G będzie zasilany mieszanką gazowo-powietrzną o składzie stechiometrycznym z wykorzystaniem układu recyrkulacji spalin (EGR - Exhaust Gas Recirculation).

Jednostka napędowa ISB6.7 G będzie wyposażona w trójdrożny katalizator spalin montowany w układzie wylotowym. Podobnie jak w tradycyjnych silnikach benzynowych jest to urządzenie bezobsługowe. Silnik nie będzie wymagał stosowania filtrów cząstek stałych lub technologii selektywnej redukcji katalitycznej.

Podstawowa wersja silnika ISB6.7 G będzie regulowana moc 260 KM. Jednostka napędowa w tej wersji będzie dysponowała momentem obrotowym o wartości 895 Nm. Produkowane będą także silniki ISB6.7 G regulowane na moce: 200, 220 i 240 KM.

Z przyjemnością informujemy o tym ważnym dla rozwoju produktów Cummins Westport wydarzeniu właśnie tutaj, na wystawie ACT Expo, która jest największym w Ameryce Północnej pokazem czystych technologii. ISB6.7 G oferuje klientom niską emisję szkodliwych składników spalin w porównaniu z silnikami Diesla, przy zachowaniu wysokiej wydajności, niezawodności i trwałości oraz  możliwości wyboru paliwa gazowego w postaci sprężonej (CNG) lub skroplonej (LNG).

Rob Neitzke, prezes Cummins Westport

Silnik Cummins Westport ISB6.7 G w chwili premiery ma spełniać standardy US Environmental Protection Agency (EPA) i California Air Resources Board (CARB), które określają emisję NOx na 0,20 g/KM·h oraz cząstek stałych PM na 0,01 g/KM·h. wg regulacji dotyczących gazów cieplarnianych i zużycia paliwa, które będą obowiązywać w 2016 r.

Rozwój silników ISB6.7 G był częściowo finansowany ze środków California Energy Commission w ramach programu Public Interest Energy Research (PIER) i Instytutu Technologii Gazu (Gas Technology Institute).




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Cummins Westport, Fleets & Fuels



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.