Ten znany włoski producent, który od niedawna jest kontrolowany przez Landi Renzo ma w ofercie instalację gazową do silników o zapłonie samoczynnym Emmegas GDV. Wykorzystuje ona gaz ziemny, co przy założeniu, że stopień zastąpienia oleju napędowego gazem wynosi 50%, pozwala na zmniejszenie emisji cząstek stałych o połowę.
System Emmegas GDV wykorzystuje podzespoły mechaniczne sprawdzone w instalacjach stosowanych do zasilania silników o zapłonie iskrowym (reduktor, listwa wtryskiwaczy) i może być stosowany w silnikach Diesla, w których wtryskiwacze i pompa paliwa są sterowane elektronicznie.
Według producenta system jest bardzo prosty w montażu i obsłudze, a dodatkowo nie powoduje znaczącej ingerencji w dieslowski układ paliwowy.
Nadzór nad procesem spalania w silniku jest sprawowany w oparciu m.in. o sygnały z czujników spalania stukowego silnika, które są przesyłane do sterownika systemu Emmegas GDV.
W skład zestawu montażowego wchodzą ponadto: dwustopniowy reduktor ciśnienia gazu NGV 04 XJ z manometrem, i czujnikiem ciśnienia, listwa wtryskowa JMU Evo 2, zawór elektromagnetyczny montowany na butli CNG, zawór tankowania, czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, przewody gazowe wysokiego i niskiego ciśnienia, węże wodne, wiązka elektryczna, filtr gazu oraz przełącznik rodzaju zasilania ze wskaźnikiem poziomu gazu ziemnego.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.