04.08.2014

Fleetguard NG5900 - filtr do silników CNG

Producentem filtrów marki Fleetguard jest firma Cummins Filtration. Wytwarza ona filtry do silników produkowanych przez Cumminsa oraz na rynek wtórny, także do innych jednostek napędowych.
REKLAMA
Ładowanie video...


Fleetguard oferuje filtry do wszelkich mediów stosowanych we współczesnych ciężkich silnikach, w tym także filtry paliwowe. Jednym z coraz powszechniej stosowanych paliw w ciężkich pojazdach użytkowych i autobusach jest gaz ziemny. Do tego paliwa przeznaczony jest oferowany pod marką Fleetguard filtr NG5900.

Filtr gazu ziemnego Fleetguard NG5900fot. gazeo.plFiltr gazu ziemnego Fleetguard NG5900 stosowany w silnikach napędzanych tym paliwem

Z zewnątrz filtr wygląda całkiem zwyczajnie. Jest to typowy puszkowy filtr paliwa (spin-on) wyposażony w zawór spustowy kondensatu. Jego obudowa jest jednak nieco inna niż w filtrach klasycznych. Jest bardziej wytrzymała, ponieważ filtrowane paliwo gazowe znajduje się pod pewnym nadciśnieniem. W związku z tym ciśnienie niszczące obudowy filtra wynosi blisko 3,5 MPa. Obudowa filtra musi wytrzymać minimum 60 tys. cykli zmiany ciśnienia.

Kolejną różnicą w stosunku do innych filtrów paliwowych jest odwrócony kierunek przepływu. Gaz przepływa przez znajdujący się wewnątrz obudowy wkład filtracyjny od jego wnętrza na zewnątrz. W związku z tym zanieczyszczenia w postaci cząstek stałych, występujące w gazie ziemnym w minimalnych ilościach gromadzą się wewnątrz wkładu filtracyjnego. Pojemność filtra w zakresie zatrzymywania cząstek stałych wynosi zatem tylko 2 g. Filtr wychwytuje 100% cząstek stałych o wielkości powyżej 25 μm.

Paliwo gazowe przepływa przez medium filtracyjne od wewnątrz wkładu na zewnątrz. Z zawartych w nim aerozoli (wody i oleju) tworzą się większe drobiny (w procesie koalescencji) i ściekają po zewnętrznej powierzchni wkładu filtracyjnego do dolnej części obudowy, w której wygospodarowano dość dużą przestrzeń na ich gromadzenie. Kierowca co jakiś czas odkręca zawór znajdujący się na dnie obudowy filtra i usuwa nagromadzone w jego wnętrzu zanieczyszczenia. Filtr NG5900 charakteryzuje się 99% efektywnością koalescencji dla kropelek powyżej 0,3 μm. Oznacza to, że 99% kropelek o takiej średnicy jest wychwytywanych przez filtr i ścieka do odstojnika w dolnej części obudowy.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Fleetguard



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.