03.04.2013

Volvo, Shell i LNG

Volvo Trucks i koncern Shell podjęły współpracę w zakresie popularyzacji skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa dla ciężarówek przyszłości, niekoniecznie odległej. Szwedzi mają gotowe rozwiązania w zakresie pojazdów i silników, paliwowy gigant zajmie się kwestiami infrastruktury i dostaw.
REKLAMA
Volvo MethaneDieselfot. Volvo TrucksVolvo MethaneDiesel - czy dzięki wspólnej inicjatywie Volvo Trucks i Shella stanie się powszechnym zjawiskiem na drogach?

Volvo od lat pracuje nad systemem gazowo-dieslowskim MethaneDiesel, w którym po „gazowej stronie mocy” używany jest właśnie gaz ziemny w formie skroplonej, przechowywany w kriogenicznych zbiornikach. Rozwiązanie mogłoby wejść na rynek na szeroką skalę w dowolnym momencie, przeszkodą jest jednak brak sieci odpowiednich stacji tankowania. Stąd też pomysł na partnerstwo z Shellem, które ma „usprawnić i przyspieszyć proces wdrażania LNG w sektorze transportowym”, jak ujął to przedstawiciel Volvo Trucks.

Umowa między firmami to nie tylko podpisane porozumienia i kurtuazyjne uściski dłoni – ruszyła już faza wdrożeniowa. Na początek owoce współpracy zbierać będą wybrane rynki środkowoeuropejskie (Polska na razie nie będzie uczestniczyć w programie) oraz jeden północnoamerykański (USA), potem – w zależności od wyników – działania mogą zostać rozszerzone na inne obszary. Jednocześnie Volvo i Shell pozostają w „wolnym związku”, a więc mogą podejmować podobne inicjatywy z innymi partnerami. Co się dobrze składa, bo im więcej przedsięwzięć na rzecz popularyzacji LNG, tym lepiej!


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Volvo Trucks



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.