29.09.2011

Opel Combo CNG - niskim kosztem

Oto książkowy przykład badge engineeringu - nowy Opel Combo to Fiat Doblo z błyskawicą na osłonie chłodnicy. Plusem budżetowego rozwiązania jest to, że Combo z miejsca będzie oferowane z napędem CNG. Oto kilka szczegółów, tak dla przypomnienia.
REKLAMA
Combo CNGOpelCombo CNG

Opel, zachwalając zaawansowaną technikę i „najlepsze w klasie” możliwości transportowe nowego auta, jest trochę bezczelny, a przynajmniej nieprzyzwoity. Gdyby Combo debiutowało jednocześnie z Doblo, można by przypuszczać, że samochody zostały opracowane wspólnym wysiłkiem, ale opóźnienie ze strony marki z Rüsselsheim każe sądzić, że Opel po prostu się „podłączył”. Tak czy inaczej, auto oferuje do 4600 l przestrzeni bagażowej (w wersji z przedłużonym rozstawem osi) i nie boi się ładunków o masie nawet 1 tony. Kto zamiast towarów zamierza wozić nim ludzi, ma do wyboru odmiany 5- i 7-miejscową. Pod maską, jak to w tej kategorii pojazdów, dominują diesle, ale oferuje się także jednostkę benzynową i jej wersję przystosowaną do spalania sprężonego gazu ziemnego.

Combo CNGOpelCombo CNG

Silnik ma pojemność skokową 1,4 l i wytwarza w wersji CNG moc 120 KM (na benzynie 95 KM) i przenosi siłę napędową za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni mechanicznej. Niestety, jako jedyna opcja (poza egzemplarzami z automatyczną skrzynią Easytronic) model na gaz nie jest wyposażony w układ start/stop. Do wszystkich pozostałych wariantów to oszczędzające paliwo i zmniejszające emisję rozwiązanie oferuje się za dopłatą. Na szczęście, auto już samo w sobie wydycha do atmosfery odpowiednio mniej spalin (przede wszystkim praktycznie żadnych cząstek stałych) oraz korzysta z paliwa tak taniego, że zużycie minimalnej jego ilości podczas postoju na skrzyżowaniu można przeboleć. Brak na razie informacji o tym, na jakich rynkach pojawi się Combo i które wersje silnikowe będą dostępne w poszczególnych krajach, ale można przypuszczać, że Opel pojawi się tam, gdzie nie ma Fiata, by nie doszło do kanibalizacji. Choć wcale nie musi tak być...


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Opel



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.