Obecnie w ofercie znajdują się następujące gazowe modele Seata:
W 2018 r. do gamy dołączy Arona w wersji CNG, a jej wyniki sprzedaży zdecydują o wprowadzeniu modelu Ateca w wersji zasilanej gazem.
Dzięki rozszerzeniu gamy modelowej pojazdów CNG, szacuje się, że w 2018 r. będą one stanowić 3% całkowitej sprzedaży Seata. Według Mikela Palomery odsetek ten będzie rósł, by w 2020 r. osiągnąć poziom 10%.
Mikel Palomera uważa, że samochody gazowe są tańszą i bardziej ekologiczną alternatywą dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych w tym także typu plug-in. Ponadto ich autonomia jest większa, koszt pokonania kilometra niższy, a emisja dwutlenku węgla na jednostkę wytwarzanej energii jest znacznie niższa niż w przypadku tradycyjnych paliw.
Według Palomery w Hiszpanii istnieją dwie bariery uniemożliwiające większe tempo wzrostu sprzedaży pojazdów CNG. Po pierwsze technologia CNG jest stosunkowo mało znana, a po drugie w Hiszpanii sieć stacji sprężania gazu ziemnego nie jest jeszcze bardzo rozwinięta. Znajduje się tam 55 stacji. 14 z nich znajduje się w Madrycie, a 11 w Barcelonie.
Seat wypracował porozumienie z Gas Natural Fenosa i innymi operatorami, które mają doprowadzić do zwiększenia liczby obiektów oferujących CNG. Do końca 2018 r. ma być 100 stacji CNG, a pod koniec 2020 r. będzie ich 300.
Grupa Volkswagena podjęła zobowiązanie do rozszerzania gamy modelowej pojazdów wyposażonych w gazowe układy zasilania, co ma doprowadzić w ciągu najbliższych 2-3 lat do zwiększenia rynku samochodów gazowych do poziomu 20 tys. sztuk.
Seat chce specjalizować się w opracowywaniu silników lub pojazdów na gaz ziemny w Grupie VW. W tym kontekście Mikel Palomera powiedział, że inżynierowie Seata czują się pewni w tej technologii napędowej, której niektóre elementy są opracowywane w Hiszpanii, a później stosowane w całej Grupie Volkswagena.
Samochody Seat zasilane paliwem gazowym opuszczają fabrykę w Martorell w Katalonii (prowincja Barcelona) z zamontowanym gazowym układem paliwowym. Nie powstają one w typowych dla innych marek centrach konwersji.
Palomera zwrócił także uwagę na program Movalt, w ramach, którego państwo wspomaga zakupy pojazdów zasilanych alternatywnie kwotą w wysokości 2,5 tys. euro. Czyni to samochód CNG bezkonkurencyjnym na tle innych alternatywnych napędów z czysto ekonomicznego punktu widzenia.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.