Wśród zakupionych pojazdów będzie 170 autobusów zasilanych gazem ziemnym. Stanowi to 85% przewidzianych do zakupu pojazdów.
Tym samym odsetek pojazdów napędzanych CNG w taborze obsługującego Madryt przewoźnika EMT zwiększy się z 43 do 50%.
Planuje się także wydać 225 tys. euro na dostosowanie do zasilania gazem ziemnym 15 jednostek napędowych o zapłonie samoczynnym przez zastosowanie w nich instalacji gazodieslowskich.
W opinii Spanish Gas Association (Sedigas) jest to dobra wiadomość dla miasta stojącego w obliczu poważnych problemów związanych z zanieczyszczeniem powietrza. Doprowadziły one do wdrożenia nadzwyczajnych środków zapobiegających pogarszaniu stanu atmosfery w aglomeracji madryckiej.
Przedstawiciele Sedigas potwierdzili także, że zanieczyszczenie powietrza pochodzi w 70-80% z prywatnych samochodów, pojazdów transportu publicznego i służb miejskich. W tym kontekście gaz ziemny wydaje się najbardziej efektywnym i zrównoważonym paliwem oferującym znaczne korzyści dla środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie emisji zanieczyszczeń i poziomu hałasu.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.