Solaris - podsumowanie roku 2012

Piotr Złoty
źródło: Solaris Bus&Coach
Dodany: 11.02.2013

 
Na początku lutego 2013 r. firma Solaris Bus & Coach zorganizowała konferencję prasową mającą na celu podsumowanie działalności w ubiegłym roku i przedstawienie planów rozwoju firmy na rok bieżący. Po raz kolejny okazało się, że Solaris jest liderem w sprzedaży autobusów miejskich na polskim rynku (blisko 47 % udziału) i jednocześnie drugim producentem autobusów, po MAN, wśród wytwórców działających w Polsce.

 

W 2012 r. Solaris wyprodukował 1006 autobusów i trolejbusów, wśród nich 897 autobusów miejskich, 64 trolejbusy i 45 autobusów międzymiastowych. 72 autobusy były pojazdami zasilanymi paliwami gazowymi (sprężonym gazem ziemnym lub biogazem). Były wśród nich oferowane przez Solarisa modele Urbino w wersji 12-, 15- i 18-metrowej.

Konferencja firmy Solaris Bus&Coachfot. gazeo.plFirmę Solaris Bus&Coach na konferencji reprezentowali: Martin Gruber odpowidający za obszar serwisu, Zbigniew Palenica - Członek Zarządu odpowiedzialny za Finanse, Zakupy i Inwestycje, Wiesław Cieśla - Pełnomocnik prezesa zarządu ds. kluczowych klientów (nieobecny za stołem, przedstawia właśnie pozostałe osoby), Małgorzata Olszewska Dyrektor Sprzedaży i Marketingu i Michał Pikuła - szef Działu Rozwoju

Solaris produkuje także tramwaje Tramino. 45 takich pojazdów zostało dostarczonych w latach 2011-2012 dla Poznania. W 2013 r. kolejnych 5 Tramino wyjedzie na ulice Jeny w Niemczech. Rok później, w 2014 r., 15 tramwajów + 3 opcjonalne zostanie dostarczonych do miasta Braunschweig, a kolejnych 15 do Olsztyna, gdzie szynowe pojazdy komunikacji miejskiej wracają po 55 latach przerwy.

Od zeszłego roku w ofercie Solarisa są także autobusy elektryczne. Dwa z trzech wykonanych egzemplarzy testowych znalazły już swych użytkowników i zostaną dostarczone w drugiej połowie 2013 r. Pierwszy z nich, 12-metrowy (w pełni niskopodłogowy) będzie użytkowany w niemieckim Braunschweig. Baterie trakcyjne tego autobusu będą ładowane indukcyjnie. Kolejny autobus elektryczny o długości nadwozia 8,9 m, ładowany metodą plug-in, zostanie dostarczony do Klagenfurt w Austrii.

Wcześniej autobusy elektryczne były poddawane intensywnym testom (w Poznaniu, Warszawie, Zielonej Górze, Gdańsku, Jaworznie, Krakowie, Hanowerze, Kassel, czy na lotnisku w Hamburgu). Okazało się, że w normalnej, miejskiej eksploatacji autobus osiągał przebiegi ponad 120 km bez ładowania, a w trakcie testów w Austrii bez problemu pokonywał wzniesienia o wartości 13 %.

Solaris jest obecnie trzecim, po Evobusie i firmie MAN, producentem autobusów w Europie, który na bardzo wymagającym rynku niemieckim ma blisko 13 % udziału. Jednak w odróżnieniu od swych globalnych konkurentów polska firma cały czas jest stosunkowo niewielkim przedsiębiorstwem rodzinnym. Jego siłą, pomimo wydawałoby się szerokiej oferty produktów jest to, że porusza się w ramach tylko jednego sektora - transportu zbiorowego, który jest odbiorcą wszystkich oferowanych przez firmę Solaris pojazdów.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie