Nowe przewody do autobusów CNG

Piotr Złoty
źródło: Sentech, MAN
Dodany: 17.08.2012

 
Silniki MAN E 2876 są jednymi z najbardziej popularnych gazowych jednostek napędowych. Występują one w wersjach zasilanych LPG i CNG. Według danych firmy MAN silniki te znalazły dotychczas ponad 7500 nabywców i są eksploatowane w autobusach produkowanych przez MAN i inne, nie tylko europejskie firmy.

 

W Polsce silniki te są używane w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej, w których używa się autobusów zasilanych gazem ziemnym. Stosunkowo duża liczba tych silników skłoniła to firmę Sentech do opracowania przewodów zapłonowych do tych silników.

Przewody zapłnowe do autobusów gazowych z silnikami MANfot. SentechPrzewody zapłonowe z miedzianym rdzeniem do silników MAN E2876 firmy Sentech

Są to dość specyficzne przewody z długimi „fajkami”, ponieważ świece zapłonowe są osadzone dosyć głęboko. Wynika to ze specyfiki tych silników, które bazują na konstrukcji jednostki napędowej o zapłonie samoczynnym.

Opracowane przez Sentech przewody zapłonowe mają miedziane rdzenie, które charakteryzuje minimalny opór elektryczny. Zapewnia to dłuższy impuls zapłonowy, gwarantujący pewne zainicjowanie procesu spalania w silniku. Z uwagi inicjowanie dużych zakłóceń przewody takie wymagają stosowania oporników, które są zatopione w końcówkach.

Silniki E 2876 są jednostkami 6-cylindrowymi, zatem na komplet składa się z 6 przewodów zapłonowych o równej długości, co wynika z bliskiego położenia cewek zapłonowych.

Według producenta przewody te powinny być wymieniane co 30 tys. km.


Good Przydatny artykuł (5)
Bad Mógłby być ciekawszy (1)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie