03.12.2012

Świece do silnika 1,4 TSI EcoFuel

Wysokie obciążenie cieplne silników o zapłonie iskrowym, doładowanie, specyfika spalania gazu ziemnego (wyższe temperatury i przewlekły proces spalania) to warunki, jakim muszą sprostać świece zapłonowe w silniku 1,4 TSI EcoFuel firmy Volkswagen.
REKLAMA

Świece do tego silnika opracowała i dostarcza firma NGK. Muszą one być odporne na wysokie temperatury, w których zachodzi ryzyko wystąpienia korozji spowodowanej gorącymi gazami spalinowymi oraz elektroerozji związanej z podwyższonym napięciem zapłonu.

Świeca NGK SIZFR6A6Dfot. NGKSpecjalny kształt elektrod i zastosowane materiały powodują, że świeca NGK SIZFR6A6D może być użytkowana przez 60 tys. km

Aby zminimalizować napięcie zapłonowe zmniejszono średnicę elektrody środkowej do 0,6 mm oraz zmniejszono odstęp pomiędzy elektrodami. Zastosowano także materiały o dużej odporności elektroerozyjnej. Stożek elektrody środkowej wykonano z irydu, a elektrodę masową wyposażono w platynową płytkę. Kształt tej elektrody zapewnia lepszy dostęp mieszanki gazowo-powietrznej, co znacznie przyspiesza rozprzestrzenianie się czoła płomienia w komorze spalania.

Zastosowane rozwiązania powodują, że świece NGK SIZFR6A6D (takie jest ich oznaczenie) pracujące w silniku 1,4 TSI EcoFuel mogą być wymieniane co 60 tys. km.

Przypomnijmy, że silnik 1,4 TSI EcoFuel jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która w trybie pracy na CNG zasilana jest wyłącznie gazem bez dotrysku benzyny, który w aftermarketowych instalacjach gazowych do silników FSI zapewnia chłodzenie i oczyszczanie z produktów spalania końcówek wtryskiwaczy.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: NGK, Volkswagen, informacja własna



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.