Kamaz CNG na mecie rajdu Africa Eco Race 2015

Piotr Złoty
źródło: Gazprom
Dodany: 16.01.2015

 
Międzynarodowy rajd Africa Eco Race 2015, w którym wziął udział zespół Kamaz Master, wystawiając do rywalizacji m.in. ciężarówkę napędzaną gazem ziemnym zakończył się 11 stycznia 2015 r. nad jeziorem Lac Rose w Senegalu.

 
Gazowy Kamaz na trasie Africa Eco Race 2015fot. GazpromGazowy Kamaz na trasie Africa Eco Race 2015

Po 12 etapach, napędzany jednocześnie olejem napędowym i gazem ziemnym, Kamaz prowadzony przez Siergieja Kuprianowa awansował do pierwszej trójki w klasyfikacji generalnej imprezy.

Uroczystości związane z wręczeniem nagród dla zwycięzców rajdu Africa Eco race 2015 odbyły się w pobliżu jeziora Lac RoseDakarze.

Zespół fabryczny Kamaza potwierdził swoją supremację w rajdach terenowych. Na ostatnim etapie pierwsze miejsce zajęła załoga Antona Szibałowa, a tuż za nim uplasowała się załoga Siergieja Kuprianowa w pojeździe napędzanym gazem. W klasyfikacji generalnej załogi zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce, a w klasyfikacji genaralnej ciężarówek pierwszą i drugą lokatę.

Była to pierwsza międzynarodowa impreza, w której wystartował gazowy Kamaz. Urządzenia układu zasilania gazem działały sprawnie i niezawodnie w skrajnie trudnych warunkach afrykańskich.

Finisz przy jeziorze Lac Rose w Dakarze jest marzeniem każdego rajdowca. Podstępna Sahara, miękkie piaski Mauretanii, ostre skały Maroka oraz setki i tysiące kilometrów bezdroży wspaniałych terenów Afryki Zachodniej. Udało nam się! Nie tylko udało nam się dojechać do mety ale uzyskaliśmy także wspaniały wynik jak na debiutantów. Zdobyliśmy drugie miejsce wśród ciężarówek i trzecie wśród pojazdów czterokołowych.

To była praca całego zespołu, w tym załogi stacji tankowania gazem, mechaników z grupy obsługi technicznej, która pozwoliła nam na osiągnięcie takiego rezultatu.

Siergiej Kuprianow, kierowca gazowego Kamaza, rzecznik prasowy Gazpromu

Zasilany gazem ziemnym Kamaz jest specjalnym modelem sportowego samochodu ciężarowego, który został zbudowany w 2013 roku przez zespół Kamaza przy wsparciu GazpromuVTB Banku. Projekt ma na celu wykazanie potencjału gazu ziemnego jako paliwa do pojazdów.

Mobilna stacja tankowania gazu ziemnego (MGFS) firmy Gazprom Gazomotornoje Topliwo  była używana codziennie w celu uzupełnienia zapasu CNG (sprężonego gazu ziemnego). Wynosił on około 200 m3, co pozwalało na pokonanie dystansu  około 600-700 km z regulowanym (od 30 do 70%) stopniem zastąpienia oleju napędowego gazem ziemnym.


Good Przydatny artykuł (3)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie