03.04.2015

Castorama w Paryżu używa ciężarówek CNG

Od kwietnia 2014 r. pięć paryskich sklepów Castorama jest obsługiwanych przez 6 zasilanych gazem ziemnym samochodów ciężarowych Renault Midlum, które zostały zbudowane w firmie PVI (Power Vehicle Innovation).
REKLAMA

Warto wiedzieć

W ciągu prawie 15 lat współpracy z Renault Trucks, PVI wyprodukowała ponad 700 gazowych podwozi, które dostarczono do użytkowników.

Firma PVI (Power Vehicle Innovation) współpracuje z Renault Trucks w zakresie budowy pojazdów napędzanych alternatywnie. Firma produkuje gazowe i elektryczne wersje podwozi oferowanych przez Renault Trucks.

Pojazdy dla Castoramy także zostały zbudowane przez PVI. Są to podwozia Renault Midlum zasilane gazem ziemnym wyposażone w zabudowy skrzyniowe. Pojazdy są wykorzystywane przez sieć marketów budowlanych w codziennych dostawach.

Pomysł wykorzystania ekologicznych samochodów ciężarowych w dostawach do sklepów Castorama wynika bezpośrednio z polityki właściciela sieci, firmy Kingfisher. Szef transportu Castoramy Philippe Duhamel w 2013 r. poprosił firmy, które dotychczas świadczyły usługi transportowe dla paryskich sklepów o wykorzystanie w miarę możliwości bardziej ekologicznych środków transportu.

PVI Midlum CNGfot. PVIPVI Midlum CNG w barwach Castoramy
PVI Midlum CNGfot. PVIPVI Midlum CNG w barwach Castoramy

Wprowadzane ostatnio zaostrzenia w zakresie wjazdu samochodów napędzanych silnikami Diesla do centrum Paryża będą z pewnością jeszcze bardziej zaostrzane, zatem inwestycja w ekologiczny tabor dla firm wykonujących usługi dystrybucyjne staje się wręcz koniecznością.

Gazowe PVI na bazie Renault Midlum obsługujące Castoramę użytkuje firma ID Logistics i nawet przy wyższych cenach zakupu tych pojazdów w stosunku do napędzanych silnikami Diesla (około 47%) jest to rozwiązanie opłacalne ponieważ koszty eksploatacji związane z paliwem są niższe o około 18%.

Pojazdy PVI są napędzane gazowymi jednostkami napędowymi, które osiągają moc 230 KM. Oprócz niskiej emisji szkodliwych składników spalin samochody są także bardzo ciche, ponieważ wykonano je zgodnie z opracowanymi w Holandii wymaganiami PIEK. Głośność samochodu (jego układu napędowego) w czasie przyspieszania nie może być większa niż 72 dB.

Oprócz ekologicznego napędu samochody PVI zostały dostosowane do wymagań Castoramy, które pozwalają na bezproblemową realizację dostaw do sklepów. W związku z tym pojazdy mają zmniejszoną wysokość, są bardziej zwrotne, przystosowano je do sprawnego pokonywania dużych wzniesień.

Jedynym zauważalnym minusem gazowych samochodów PVI jest ich zasięg, który w praktyce wynosi około 150 km, lecz nawet to nie jest dużą przeszkodą w użytkowaniu, ponieważ w warunkach miejskiej dystrybucji samochody i tak rzadko pokonują dłuższe dystanse.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Supply Chain Magazine, PVI (Power Vehicle Innovation)



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.