02.04.2012

Kompletne moduły CNG Magna Steyr

Austriacka firma Magna Steyr zajmuje się badaniami rozwojowymi, opracowaniem nowych rozwiązań dla motoryzacji oraz produkcją różnego rodzaju systemów, podzespołów, komponentów i pojazdów. Firma jest dostawcą elementów wyposażenia na pierwszy montaż dla wielu producentów samochodów. Wśród dostarczanych zespołów są także kompletne systemy zasilania gazem ziemnym.
REKLAMA

Systemy takie są z reguły dostarczane jako zwarty moduł, w którym znajdują się kompozytowe zbiorniki gazu ziemnego typu IV (z linerem z tworzywa sztucznego). Są to obecnie najlżejsze dostępne na rynku zbiorniki do magazynowania sprężonego gazu ziemnego, charakteryzujące się masowym wskaźnikiem poniżej 0,25 kg/l objętości geometrycznej butli (w zbiornikach stalowych wskaźnik ten oscyluje w granicach 1 kg/l). Butle są zamontowane w specjalnym stelażu, w którym znajduje się również regulator ciśnienia gazu, który zmniejsza jego ciśnienie z 20 MPa (ciśnienie panujące w zbiornikach) do poziomu wymaganego przez układ zasilania silnika. Stosowane są regulatory ciśnienia firmy Ventrex, która podobnie jak Magna Steyr ma swą siedzibę w austriackim Grazu.

Moduł CNG zawiera zbiorniki gazu ziemnego typu IV oraz regulator ciśnienia Ventrex. Prezentowany moduł waży niecałe 53 kgMagna SteyrModuł CNG zawiera zbiorniki gazu ziemnego typu IV oraz regulator ciśnienia Ventrex. Prezentowany moduł waży niecałe 53 kg

Z dostępnych materiałów wynika, że zastąpienie zbiorników stalowych modułami Magna Steyr znacznie zmniejsza masę układu zasilania. W ciągniku siodłowym, w którym zastosowano po 4 zbiorniki CNG po obu stronach pojazdu, uzyskano obniżenie masy zatankowanych zbiorników z około 1000 do około 300-350 kg.

Ponadto moduły Magna Steyr wyposażone w osprzęt firmy Ventrex pozwalają na pracę całego układu zasilania przy znacznie niższych minimalnych ciśnieniach roboczych (w miarę zużywania gazu ciśnienie w zbiornikach zmniejsza się). Standardowe, gazowe układy zasilania pracują poprawnie przy ciśnieniu w zbiornikach około 15 barów. W austriackim rozwiązaniu układ zasilania pracuje do ciśnienia około 5-7 barów. Dzięki temu pojazd wyposażony w moduły Magna Steyr może uzyskiwać większe przebiegi.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Magna Steyr, Ventrex



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.