30.03.2015

Emer C400 - reduktor LNG

Rzadko opisujemy elementy układów zasilania wykorzystujące gaz ziemny w postaci skroplonej (LNG – Liquefied Natural Gas). Wiele wskazuje jednak na to, że ten sposób przechowywania paliwa gazowego, szczególnie w samochodach użytkowych, będzie się upowszechniał.
REKLAMA

 

Przykładem są chociażby Solbusy LNG, które są używane w WarszawieOlsztynie, wykorzystujące osprzęt firmy Chart.

Regulator ciśnienia LNG Emer C400fot. gazeo.plRegulator ciśnienia LNG Emer C400

Regulator ciśnienia LNG Emer C400 jest konstrukcją jednostopniową. W odróżnieniu od większości reduktorów LPG i CNG zastosowano w nim sztywny tłok. Jest to tłokowy regulator ciśnienia (zobacz artykuł Regulatory ciśnienia Metatron).

Tłok porusza się w cylindrze, stąd charakterystyczny kształt reduktora Emer C400. Uszczelnienie tłoka jest samosmarujące, co pozwala na pracę nawet w sytuacji, kiedy w gazie nie ma nawet śladowych ilości oleju.

Reduktor Emer C400 występuje w dwóch wersjach zasilania cewki elektrycznej 12 lub 24V, dzięki czemu może być stosowany w samochodach z różnym napięciem w instalacjach elektrycznych (pojazdy osobowe i lekkie dostawcze oraz ciężarowe).

Urządzenie ma króćce do podłączenia obiegu cieczy z układu chłodzenia silnika, co pozwala na osiągnięcie wysokiej wydajności, którą producent określa na 77 kg LNG w ciągu godziny.

Regulator Emer C400 jest homologowany w oparciu o regulamin 110 EKG ONZ. Jest także wykonany zgodnie z wymaganiami norm ISO 15500 i ANSI NGV 3.1.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Westport



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.