Słupskie Stako jest silną marką na światowym rynku zbiorników ciśnieniowych. Pomimo ustalonej pozycji największego europejskiego wytwórcy zbiorników LPG, firma nie ustaje w dążeniu do dalszego rozwoju. Właśnie wprowadza do swojej gamy kompozytowe butle na CNG.
Wchodząc na rynek zbiorników na sprężony gaz ziemny, Stako z miejsca stawia na nowoczesność. Uznano, że w dobie zmierzchu rozwiązań konwencjonalnych, wykorzystujących stal, lepiej będzie od razu zaproponować produkt oparty o nowszą technologię, która ma przed sobą znacznie jaśniejszą przyszłość. Zbiorniki kompozytowe z nawojem z włókna węglowego, wykonane z aluminium i tworzyw sztucznych, pozwalają zaoszczędzić ok. 50% masy przy niezmienionej objętości, co ma szczególne znaczenie w przypadku zastosowania CNG do napędu ciężkich pojazdów, np. autobusów.
Firma uzyskała już homologację na wysokociśnieniowe butle własnej konstrukcji, a ich produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku. Ponieważ swoje produkty dostarcza w dużej mierze do pierwszych, fabrycznych montaży bezpośrednio na liniach produkcyjnych, również w przypadku nowych zbiorników Stako będzie starać się nawiązać umowy z zakładami wytwarzającymi lub montującymi w Polsce autobusy z seryjnym napędem CNG. Oferta firmy jest szeroka i zindywidualizowana, a więc odbiorcy otrzymają produkt o parametrach dopasowanych dokładnie do swoich potrzeb.
Jak każda nowa technologia, również kompozyty używane do budowy zbiorników wysokociśnieniowych powodują wzrost kosztów w porównaniu z rozwiązaniami tradycyjnymi. Powoduje to pewne ograniczenia zastosowania ze względu na dłuższy okres amortyzacji, jednak są przypadki, w których użycie lekkich materiałów to wręcz konieczność. Korzyść płynąca z niższej masy rekompensuje bowiem z nawiązką wyższe nakłady, czego dobrym przykładem są miejskie autobusy. Doświadczenie pokazuje zresztą, że stopniowe upowszechnianie zawsze przekłada się na coraz tańszy produkt, a więc powstanie przystępnego cenowo zbiornika kompozytowego jest wyłącznie kwestią czasu.
Firma Stako istnieje od 1967. roku, w branży autogazu jest aktywna od początku lat 90. XX w., kiedy wyprodukowała pierwsze zbiorniki. Dziś wytwarza 400 tys. zbiorników rocznie.