06.06.2013

Solaris gotowy na Euro 6

Solaris zaprezentował swoje autobusy wyposażone w silniki Euro 6. Dieslowskie jednostki napędowe dostarcza DAF i Cummins, który jest także dostawcą gazowego silnika stosowanego pojazdach polskiego producenta.
REKLAMA

Montaż pierwszego gazowego silnika CNG Cummins ISL G Euro 6Solarisie Urbino 12 odbył się angielskim Darligton, gdzie znajdują się zakłady produkcyjne Cumminsa. Po montażu wykonano szereg prób drogowych mających na celu potwierdzenie parametrów silnika. Zakończyły się one testem klimatycznym w Szwecji.

Solaris Urbino 12 CNGfot. automotivepr.comSolaris Urbino 12 w fabryce Cumminsa w Darlington

W czasie prób autobus był wyposażony w specjalistyczną aparaturę do pomiaru emisji szkodliwych składników spalin oraz czujniki umieszczone w układzie wylotowym. Pozwoliło to na sprawdzenie emisji pojazdu na określonych trasach, zgodnie z wymogami UK Vehicle Certification Agency.

Nowy system OBD zastosowany w silniku Cummins ISL G Euro 6 monitoruje proces spalania gazu ziemnego w silniku, ostrzegając kierowcę w sytuacji kiedy emisja przekracza określone normą wartości.

Cummins ISL G Euro 6 do aplikacji autobusowych jest dostępny w zakresie mocy od 250 do 320 KM z maksymalnym momentem obrotowym 1350 Nm. Silnik jest zasilany mieszanką stechiometryczną (lambda = 1), co umożliwiło zastosowanie wydajnego, trójdrożnego katalizatora spalin. Zastosowano także zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej CCV (Closed Crankcase Ventilation) i układ recyrkulacji spalin EGR obniżający temperaturę spalania, a tym samym emisję tlenków azotu.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: automotivepr.com



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.