Prins Dieselblend 2.0 CNG w Actrosie Euro 6

Piotr Złoty
źródło: Prins Autogassytemen BV
Dodany: 10.11.2014

 
Jak podaje firma Prins Autogassytemen BV, pierwszy w Europie samochód ciężarowy z silnikiem dual fuel (zasilany olejem napędowym i gazem ziemnym), spełniający wymagania normy Euro 6, dostarczono do brytyjskiego przewoźnika Howard Tenens.

 

Jesteśmy dumni, że pierwszy samochód ciężarowy dual fuel Euro 6, nie tylko w Wielkiej Brytanii, lecz także w Europie trafił do naszej firmy. Współpraca z firmą Prins wspiera nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonej logistyki.

Jamie Hartles, dyrektor Marketingu Howard Tenens

Mercedes Actros Euro 6 firmy Howard Tenens z systemem Prins Dieselblend 2.0 CNGfot. PrinsMercedes Actros Euro 6 z systemem Prins Dieselblend 2.0 CNG

Konwertowanym pojazdem był ciągnik siodłowy Mercedes-Benz Actros, przystosowany do pracy w zestawie o dopuszczalnej masie całkowitej 44 t, napędzany silnikiem o pojemności skokowej 12,8 l i mocy 450 KM, spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6.

Silnik o zapłonie samoczynnym pojazdu dostosowano do jednoczesnego zasilania olejem napędowym i gazem ziemnym za pomocą systemu Dieselblend 2.0 holenderskiej firmy Prins Autogassytemen.

W samochodzie zastosowano zbiorniki CNG zdolne pomieścić 93 kg, sprężonego do 20 MPa gazu ziemnego.

Właścicielem pojazdu jest brytyjska firma przewozowa Howard Tenens, która w ciągu najbliższych miesięcy chce przetestować takie rozwiązanie także w innych pojazdach.

Kolejnym konwertowanym samochodem będzie DAF.

Prins Autogassystemen BV opracował system Dieselblend 2.0 do Actrosa w czasie dwóch miesięcy, a dyrektor handlowy brytyjskiego przedstawiciela holenderskiego producenta - Prins UK zadeklarował, że do końca 2015 r. firma będzie dysponowała 3 aplikacjami systemu gazowego do silników Euro 6 różnych producentów.


Good Przydatny artykuł (7)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie