Paliwa metanowe na Fleet Market 2018

Piotr Złoty
źródło: relacja wlasna, Iveco Poland
Dodany: 23.11.2018

 
Tegoroczna 10 już edycja targów Fleet Market, gromadzących najważniejszych uczestników krajowego rynku motoryzacyjnego została zdominowana przez pojazdy hybrydowe i elektryczne. Samochody napędzane alternatywnymi paliwami gazowymi zaprezentowano symbolicznie.

 
Volkswagen Caddy TGIfot. CNG-LNG.plVolkswagen Caddy TGI

Gazomobilność na Fleet Market 2018

Liczba prezentowanych na Fleet Market 2018 pojazdów zasilanych paliwami gazowymi była mała. Zaprezentowano dokładnie 3 samochody gazowe (CNG). Czyżby właściciele flot nie byli zainteresowani paliwami gazowymi?

To chyba niemożliwe, szczególnie w świetle zapowiedzi wprowadzenia zerowej akcyzy na paliwa metanowe, co powinno nastąpić na początku przyszłego roku.

Ten prosty zabieg powinien znacznie podnieść atrakcyjność stosowania paliw metanowych (CNG i LNG) we flotach. Paliwa te są głównie stosowane przez floty pojazdów ciężarowych i autobusów, lecz oferta lekkich

pojazdów użytkowych i osobowych wykorzystywanych przez floty jest także dość liczna.

Jednak firmy prezentujące samochody na targach Fleet Market zdecydowały się pokazać głównie technologie napędowe z zakresu elektromobilności, pomimo tego, że oferują one nie do końca zadowalające walory (ładowność i zasięg pojazdów).

Silnik 1.4 TGI w komorze silnikowej Caddyfot. CNG-LNG.plZasilany gazem ziemnym silnik 1.4 TGI w komorze silnikowej Caddy

Pojazdy gazowe (CNG)

Dwa zaprezentowane na Fleet Market samochody gazowe były zasilane sprężonym gazem ziemnym. Jeden z nich można było zobaczyć na stoisku Volkswagena. Było to Caddy TGI - pojazd powstający w fabryce w Poznaniu i doposażany w komponenty gazowego układu zasilania w zakładzie zabudów w Swarzędzu, w którym gościliśmy i mieliśmy okazję przyjrzeć się procesowi powstawania tego samochodu, co można obejrzeć w materiale Volkswagen Caddy TGI - made in Poland.

Drugi i trzeci gazowy samochód na tegorocznych targach Fleet Market to Iveco Daily Blue Power. Fabryczny furgon i podwozie wyposażone w zabudowę furgonową zaprezentowano na stoisku Iveco Poland. Było to jedno z dwóch stoisk, obok Zhidou (chińskie samochody elektryczne), na których nie było pojazdów napędzanych klasycznymi paliwami silnikowymi.

Iveco konsekwentnie promuje pojazdy zasilane paliwami metanowymi w Europie a także w Polsce. Przynosi to wymierne efekty, także na rynku krajowym, o czym mogą świadczyć choćby dwa ostatnio zrealizowane kontrakty na Daily Natural Power dla firmy HollywoodStralisy NP460, które kupiła firma Don Trucking.

fot. Iveco PolandMaciej Majdax - Product Manager Daily ze statuetką Fleet Leader

Iveco nagrodzone za pojazdy CNG i LNG

Firma Iveco Poland została nagrodzona statuetką Fleet Leader 2018 za wprowadzenie ekologicznych układów napędowych CNG/LNG w całej gamie pojazdów dostawczych i ciężarowych.

Na stoisku firmy w Strefie Czystego Transportu w imieniu Iveco Poland, nagrodę odebrał Maciej Majdax - Product Manager Daily. Wyróżnienia Fleet Leader wręczyli przedstawiciele redakcji Fleet: Michał Hutyra - Redaktor Magazynu Fleet oraz Krzysztof Turczak - Dyrektor Handlowy Magazynu Fleet.


Good Przydatny artykuł (2)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy
Ustawienia plików cookie