Gazowe hybrydy Solbusa dla Częstochowy

Piotr Złoty
źródło: Wyborcza.biz, czestochowa.naszemiasto.pl
Dodany: 18.12.2014

 
W tym tygodniu firma Lider Trading, która jest przedstawicielem marki Solbus, podpisała z MPK w Częstochowie umowę na dostarczenie 40 gazowo-elektrycznych autobusów hybrydowych.

 
REKLAMA

Umowa jest wynikiem przetargu ogłoszonego po przyznaniu MPK w Częstochowie dofinansowania na zakup nowych autobusów w ramach programu GAZELA, którego koordynatorem jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Jesteśmy dumni, że to właśnie w Częstochowie udało się pozyskać środki w ramach ogólnopolskiego konkursu i że to nasze miasto będzie wprowadzać nowe technologie w komunikacji zbiorowej z korzyścią dla mieszkańców i ekologii.

Jarosław Marszałek, wiceprezydent Częstochowy

W wyniku podpisanej umowy, firma Solbus, w 2015 r., wyprodukuje i dostarczy do Częstochowy 40 hybrydowych autobusów gazowo-elektrycznych. Będzie to 25 autobusów 12-metrowych i 15 przegubowców.

Według przedstawicieli Solbusa testy hybrydowego autobusu rozpoczną się na ulicach Częstochowy w pierwszej połowie 2015 r.

Wprowadzenie do taboru MPK w Częstochowie pojazdów gazowych (CNG) będzie związane z budową odpowiedniej infrastruktury do tankowania tego paliwa. Będzie to pierwsza stacja CNG w Częstochowie. Obiekt będzie ogólnodostępny.

Na początku nowe autobusy, które do normalnych kursów mają wyjechać w 2016 roku nie będą miały klimatyzacji. Korzystając z programu GAZELA musimy uzyskać odpowiedni efekt ekologiczny, a klimatyzacja powoduje większe spalanie. Dlatego wszystkie autobusy będą tak skonstruowane, aby można było podłączyć w nich klimatyzację, ale uczynimy to dopiero, kiedy uzyskamy odpowiednio niskie wyniki spalania.

Robert Madej, wiceprezes MPK w Częstochowie

Ekologia to jedno ale eksploatacja nowych autobusów MPK w Częstochowie będzie także mniej kosztowna.

Nie wiem ile zaoszczędzimy ale sam fakt zakupu nowych autobusów dzięki specjalnej dotacji to dla nas oszczędność. Poza tym, gdybyśmy mieli kupować autobusy hybrydowe z własnej kieszeni, które są dwukrotnie droższe, to wówczas oszczędności mogłyby nie równoważyć kosztów zakupu, a tak każdy spadek spalania będzie dla nas odczuwalny.

Robert Madej, wiceprezes MPK w Częstochowie


Good Przydatny artykuł (8)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy