10.11.2014

Ciągniki portowe Terberg zasilane LNG

Holenderska firma Terberg Benschop podpisała kontrakt na dostawę 40, napędzanych LNG, ciągników portowych do nowego terminalu kontenerowego w Turcji, który powstaje w Barbaros/Tekirdag nad Morzem Marmara, 135 km od Stambułu.
REKLAMA
Ciągnik portowy Terbergfot. Terberg BenschopCiągnik portowy Terberg

Ciągniki będą wyposażone w jednostki napędowe Mercedesa o mocy 170 kW (231 KM). Parametry silnika są wystarczające aby ciągnik był w stanie przemieszczać 2 naczepy podkontenerowe załadowane kontenerami 20-stopowymi.

Serwis i wsparcie techniczne dla pojazdów zapewni firma Portunus z siedzibą w Stambule.

Firma Asyaport, która buduje i będzie obsługiwać terminal kontenerowy świadomie wybrała ciągniki portowe zasilane LNG ponieważ w spalinach silników zasilanych gazem ziemnym nie ma cząstek stałych, a emisja tlenków azotu jest znacznie mniejsza niż w jednostkach napędowych zasilanych olejem napędowym.

Ważny był także czynnik ekonomiczny. Gaz ziemny w postaci LNG jest w Turcji znacznie tańszy niż olej napędowy, a stacja LNG jest położona na terenie pobliskiego terminalu LNG.

Terberg ma już doświadczenia z LNG, ponieważ uczestniczył, w ramach programu Greencranes, w budowie ciągnika portowego zasilanego tym paliwem dla terminalu kontenerowego w Walencji. Ciągnik ten wykorzystuje silnik Cummins Westport.

Dostawy ciągników rozpoczną się w styczniu 2015 r.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: LNG World News, Greenport



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.