14.11.2014

Traktory CNG w Rosji

Gaz ziemny jest jednym z największych bogactw naturalnych Rosji. Nie dziwi więc fakt, że lokalni producenci wykorzystują metanową technologię w swoich pojazdach, próbując zainteresować nią klientów. Wspomagają ich w tym władze Kremla.
REKLAMA
AgroMash 85 TK Metanfot. gazeo.plAgroMash 85 TK Metan

CNG nadaje się także do maszyn rolniczych, jak przekonują przedstawiciele koncernu Traktornye Zavody, który oferuje kilka ciągników rolniczych w wersji metanowej. W trakcie targów GasSuf w Moskwie pokazano dwa modele zasilane paliwem gazowym: AgroMash 85 TK oraz AgroMash 30 TK. Obie maszyny są w pełni produkcji rosyjskiej, a więc są dobrze znane rosyjskim użytkownikom, którzy mogą je bez problemów serwisować.

Pierwsza z nich, AgroMash 85 TK z napędem 4x4, wyposażona jest w czterosuwowy, czterocylindrowy silnik gazowy z turbodoładowaniem, o mocy 85 KM. Pojazd zaopatrzono w sześć stalowych zbiorników CNG o łącznej pojemności geometrycznej 365 l. Pojemność ta pozwala na zatankowanie 70 m3 metanu, co przekłada się na 8,5 godziny nieprzerwanej pracy ciągnika przy 75-procentowym obciążeniu silnika.

Najmniejszym ciągnikiem rolniczym CNG w ofercie firmy jest AgroMash 30 TK, wyposażony w czterosuwowy, dwucylindrowy silnik o zapłonie iskrowym z turbodoładowaniem, o mocy 30 KM. Łączna geometryczna pojemność stalowych zbiorników CNG wynosi 150 l (3 razy po 50 l). Pozwala to na zatankowanie ok. 30 m3 gazu ziemnego. Nieprzerwany czas pracy tego modelu przy 75-procentowym obciążeniu wynosi 14,5 h. Jak przyznaje sam producent, ciągniki sprawdzą się szczególnie w miastach, w których jest infrastruktura do tankowania sprężonego gazu ziemnego (jako pojazdy komunalne zasilane CNG).

 

Ładowanie video...

 

Według szacunkowych danych, na terenie Rosji działają 252 stacje CNG. Na olbrzymich terenach wiejskich Rosji traktory zasilane metanem bez stosownej infrastruktury pozostają technologiczną ciekawostką. Metan jest najtańszym paliwem w Federacji Rosyjskiej, a dodatkowo, jak oceniają producenci, koszt naprawy silników działających na CNG w porównaniu z silnikami Diesla jest dwukrotnie niższy.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Ewa Litwińska
źródło: AgroMash



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.