16.02.2015

Nowy Caddy - nowy EcoFuel z silnikiem 1.4 I TGI

Premiera nowego Caddy odbyła się w miejscu gdzie jest on produkowany, czyli w fabryce Volkswagena w poznańskim Antoninku. Napędzana gazem ziemnym, wersja EcoFuel tego modelu, otrzymała nową jednostkę napędową.
REKLAMA
Zasilany gazem ziemnym silnik 1.4 I TGI firmy Volkswagenfot. VolkswagenSilnik 1.4 I TGI jest stosowany w wielu, zasilanych gazem, modelach samochodów Grupy Volkswagena

Może nie do końca nową, lecz z pewnością w zasilanym CNG Caddy EcoFuel dotychczas nie stosowaną.

Mowa oczywiście o silniku 1,4 I TGI, który jest powszechnie stosowany w innych gazowych wersjach samochodów Grupy Volkswagena (Volskwagenie Golfie TGI BlueMotion, Seacie Leonie TGI czy Skodzie Octavii G-TEC).

Silnik 1.4 I TGI o mocy 110 KM bazuje na uznanej jednostce napędowej 1.4 TSI, wielokrotnie nagradzanej tytułem Engine of the Year.

Z uwagi na specyfikę gazu ziemnego silnik 1,4 I TGI jest do niego specjalnie dostosowany.

Wysoka liczba oktanowa gazu ziemnego, której wartość sięga 130, wcześniejszy zapłon (większy kąt wyprzedzenia zapłonu), pozwalający w pełni wykorzystać potencjał paliwa gazowego, powodują, że silnik 1.4 I TGI jest bardziej obciążony, zarówno mechanicznie, z uwagi na wyższe ciśnienia, jak i cieplnie (z uwagi na wyższe temperatury), niż zasilana tradycyjnymi paliwami jednostka napędowa.

Wysokie obciążenia cieplne w silniku 1.4 I TGI skutkują zmianami dokonanymi w układzie zaworowym. Zawory dolotowe i wylotowe są wykonane z innych materiałów, podobnie jak umieszczone w głowicy prowadnice zaworowe i gniazda, które są dostosowane do innych, mniejszych (w porównaniu z benzyną), własności smarnych paliw gazowych.

Nowy 1.4 I TGI, następca popularnego Caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28% mniej paliwa. Te parametry służą wszystkim, zarówno środowisku naturalnemu, jak i portfelowi właściciela.

dr Eckhard Scholz, prezes zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe

Trzonki zaworów silnika 1.4 I TGI są poddawane procesowi azotowania, co oprócz zwiększenia twardości i odporności na zużycie powoduje, że są one odporne na wysokie temperatury, rzędu 500ºC.

Grzybki zaworów i gniazda zaworowe są wzmocnione z wykorzystaniem materiałów spiekanych, odpornych na zużycie i wysokie temperatury.

Warto wiedzieć

Ceny nowego Caddy w Polsce będą ogłoszone w kwietniu 2015 r. Wtedy też rozpocznie się zbieranie zamówień na ten pojazd. Trafi on do polskich salonów w trzecim kwartale 2015 r.

W gazowym układzie zasilania silnika 1.4 I TGI stosuje się dwustopniowy regulator, który obniża wartość ciśnienia gazu ziemnego z 200 bar (pod takim ciśnieniem jest on przechowywany w butlach) do 20-25 bar (w pierwszym stopniu redukcji), a następnie do 5-9 bar (w drugim stopniu). Pod takim ciśnieniem paliwo gazowe jest kierowane do wtryskiwaczy. Regulator ciśnienia jest oczywiście ogrzewany cieczą z układu chłodzenia silnika.

W stosunku do silnika benzynowego, wersja 1.4 I TGI ma zmieniony kolektor dolotowy, w którym przewidziano gniazda do zamontowania wtryskiwaczy gazu ziemnego. W przeciwieństwie do wtryskiwaczy benzynowych, które w tym silniku dawkują paliwo wprost do komór spalania, wtryskiwacze gazowe, umieszczone w kolektorze dolotowym, podają gaz ziemny w pobliże zaworów dolotowych (jak w wielopunktowym, pośrednim wtrysku benzyny).

Układ tłokowo-korbowy gazowego silnika 1.4 I TGI jest przystosowany do wyższych obciążeń. Ma on wzmocnione, w stosunku do wersji benzynowej, tłoki, które są w stanie sprostać wyższym ciśnieniom w komorach spalania.. Volkswagen podaje, że tłok wraz ze sworzniem jest cięższy o 33 g w stosunku do stosowanego w benzynowym silniku 1.4 TSI.. W celu sprostania wyższym obciążeniom rowek pierwszego pierścienia uszczelniającego jes…
 

Na następnej stronie znajdziesz opis innych zmian jakich dokonano
w silniku 1.4 I TGI w stosunku do benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI

Pozostało: 50%



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Volkswagen



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.