07.04.2014

Kenworth rozszerza gamę CNG

Firma Kenworth wchodząca, obok DAF-a, Leylanda i Peterbilta, w skład koncernu Paccar rozszerza gamę pojazdów zasilanych paliwami gazowymi o wprowadzony do sprzedaży 2 lata temu model T680.
REKLAMA

Kenworth T680 bardzo szybko po rynkowym debiucie stał się bardzo popularną ciężarówką, często wybieraną przez operatorów flot samochodów ciężarowych z uwagi na niskie zużycie paliwa i wysoki komfort pracy kierowcy. Model T680 jest oferowany z trzema rodzajami kabin: dzienną i dwiema sypialnymi.

Kenworth T680 CNGfot. KenworthKenworth T680 w wersji zasilanej CNG

Pojazdy z kabiną dzienną i jedną z sypialnych będą oferowane z gazowym silnikiem Cummins Westport ISX12 G o mocy do 400 KM i maksymalnym momencie do 1970 Nm. Pojazd z tym silnikiem (zasilanym CNG) i kabiną sypialną był prezentowany pod koniec marca 2014 r. na Mid-America Trucking Show w Louisville w stanie Kentucky.

Silnik Cummins Westport ISX12 G jest jednopaliwową, gazową jednostką napędową, która może być zasilana sprężonym (CNG) lub skroplonym (LNG) gazem ziemnym. Oba paliwa zapewniają duże oszczędności ekonomiczne, a niską emisję zapewnia trójdrożny katalizator spalin, który nie wymaga stosowania dodatkowych urządzeń i materiałów eksploatacyjnych, niezbędnych w silnikach Diesla (zbiornik AdBlue, filtr cząstek stałych czy katalizator SCR).

Cummins Westport ISX12 G oferowany jest także w innych modelach Kenwortha (T660T800).

W zakresie zbiorników gazu i ich zabudowy Kenworth współpracuje z firmami: Agility Fuel Systems, McNeilusTrilogy Engineered Solutions.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Kenworth



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.