Transit Van z silnikiem V6 o pojemności skokowej 3,7 l z odpowiednio utwardzonymi zaworami i gniazdami będzie dostosowywany do zasilania CNG z wykorzystaniem systemu Westport WiNG Power System, a jego obsługę i ewentualne naprawy będzie można wykonać w ponad 200 serwisach w Ameryce Północnej.
Pojazd będzie oferowany w dwóch konfiguracjach pojemności zbiorników CNG. W każdej z nich wykorzystano pojedynczą butlę.
Mniejszy zbiornik o wymiarach (średnica x długość) 25 x 40 cali (635 x 1016 mm) będzie miał pojemność 20 GGE (Gasoline Gallon Equivalent – czyli odpowiadającą energetycznie 20 galonom benzyny) i będzie montowany za przednimi siedzeniami.
Zbiornik o większej pojemności o wymiarach (średnica x długość) 21 x 60 cali (533 x 1524 mm) o pojemności 23 GGE będzie montowany wzdłuż ściany ładowni za fotelem kierowcy.
Westport, jako wiodący partner programu Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), będzie konwertował Transita Van przy zachowaniu fabrycznej gwarancji Forda.
Testy pojazdu trwały już od jakiegoś czasu, a demonstracyjny Ford Transit Van firmy Westport był udostępniany od października 2014 r., w ramach bezpłatnego programu Drive Now with CNG, przedsiębiorcom, którzy chcieli zapoznać się z zaletami zastosowania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego.
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.