12.06.2017

Gazowe piętrusy w Nottingham

Nottingham City Transport (NCT) jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w Wielkiej Brytanii. Firma swymi działaniami wpisuje się w ambitne plany rządowe zmniejszenia do 2050 r. emisji dwutlenku węgla o 80%.
REKLAMA

Miejski przewoźnik wraz z Radą Miasta Nottingham, firmami: Scania, Alexander DennisRoadgas (dostawca stacji tankowania gazu) przy wykorzystaniu dofinansowania z OLEV (Office of Low Emission vehicles) wprowadził do floty 53 dwupokładowe (piętrowe) autobusy, które są zasilane biometanem.

ADL Enviro 400 City CNGfot. Nottingham City TransportPiętrowy autobus ADL Enviro 400 City w czasie tankowania biometanem w Nottingham City Transport

Jak podaje Nottingham City Transport emisja gazów cieplarnianych tych autobusów jest niższa o 84% w porównaniu do takich samych autobusów dieslowskich.

Biometan jako paliwo silnikowe pozwala zmniejszyć ilość odpadów spożywczych, powstających w gospodarstwach domowych i ścieków, które trzeba składować i utylizować.

Dzięki temu zmniejsza się ilość metanu przedostająca się do atmosfery. A jest on przecież jednym z najsilniej oddziałujących na nią gazów cieplarnianych.

Zasilane biometanem autobusy NCT nie emitują cząstek stałych (sadzy) i niespalonych węglowodorów.

W zakresie zaopatrzenia w biometan Nottingham City Transport współpracuje z mającą siedzibę także w Nottingham, firmą Roadgas, która zaprojektowała i zbudowała stację tankowania biometanu dla NCT.

Dostawca biometanu dla NCT produkuje to paliwo w wyniku fermentacji beztlenowej i wprowadza ją do krajowego systemu przesyłowego. Przewoźnik pobiera taką samą ilość gazu ziemnego na swojej stacji napełniania. Jest on następnie sprężany i przechowywany do czasu tankowania autobusów, co wykonuje się w godzinach nocnych.

W przeciwieństwie do dostaw oleju napędowego, transport gazu nie wymaga używania samochodów ciężarowych. Jest on dostarczany rurociągami, co także przyczynia się do zmniejszenia emisji.


Sprawdź! Zapraszamy na nasz kanał na Twitterze



Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na CNG i LNG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Nottingham City Transport



cng-lng.pl 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.