Volkswagen Scirocco Cup - szybciej, mocniej, czyściej

Robert Markowski
źródło: Volkswagen, mototarget.pl
Dodany: 27.11.2009

 

Mamy trzy wiadomości: dobrą, złą i dobrą. Po pierwsze, Maciej Steinhof został mistrzem ADAC Volkswagen Polo Cup. Po drugie - i to jest ta zła wiadomość - Polo Cup przechodzi do historii i nie będzie kolejnych edycji. Na szczęście jednak puchar ten zastąpi od następnego sezonu Scirocco Cup, w którym wystartują wyłącznie samochody napędzane biogazem.


 
REKLAMA
Maciej Steinhof mistrzem Polo Cupfot. mototarget.plMaciej Steinhof mistrzem Polo Cup

Polo Cup - „przedszkole” dla młodych, obiecujących kierowców - znika ze sportowej mapy Europy po sześciu latach. Jego następcą stanie się puchar dostarczający przynajmniej tyle samo adrenaliny i emocji, za to z pewnością dużo mniej dwutlenku węgla. Biorące w nim udział auta skonstruowano w oparciu o, znane z majowego triumfu w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, Scirocco GT24-CNG, z tym że zasilane będą one nie „zwykłym” gazem ziemnym, ale wyjątkowo przyjaznym dla środowiska biometanem.

„Wietrzne” Volkswageny korzystają z całego arsenału technologicznego marki.

Scirocco Cupfot. VolkswagenScirocco Cup

Pod maską mają 2-litrowe silniki wykonane w technice TSI, dysponujące bezpośrednim wtryskiem paliwa i podwójnym doładowaniem (mechanicznym i turbo, w celu zapewnienia stałych dostaw mocy i momentu obrotowego), a napęd przenoszony jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni DSG. A jest co przenosić, bo jednostka „tłoczy” 223 KM! Pomimo zaś tak znacznego wysilenia, emisja CO2 została zredukowana o 80%. Przypuszczamy, że wynik ten uwzględnia także produkcję paliwa z biomasy, ponieważ sam metan nie ma aż takiego potencjału. Fakt pozostaje jednak faktem, czyniąc Scirocco Cup najbardziej „zieloną” serią wyścigów na świecie.

Scirocco Cupfot. VolkswagenScirocco Cup

Firma z Wolfsburga ma spore doświadczenie w łączeniu silników TSI z systemami CNG. „Cywilne” samochody na gaz ziemny napędzane silnikami z bezpośrednim wtryskiem, takie jak Passat TSI EcoFuel, Caddy TSI EcoFuel  i Touran TSI EcoFuel, są zresztą w Niemczech najpopularniejszymi modelami w kategorii aut z tego rodzaju zasilaniem. Oferują niskie koszty utrzymania, cichą pracę i bardzo przyzwoite osiągi, a spodziewamy się, że wszystkie te zalety zostaną z czasem spotęgowane. W końcu tor wyścigowy to najlepszy poligon doświadczalny dla nowych pomysłów i najsurowszy sprawdzian dla prototypowych rozwiązań, które następnie trafiają na taśmy produkcyjne. Tego nie zastąpi żadne laboratorium!

Jeśli interesują Cię osiągnięcia VW Scirocco GT24-CNG, przeczytaj pozostałe artykuły:

VW Scirocco GT24-CNG - gazuje na okrągło

Volkswagen Scirocco GT24-CNG - podwójny sukces


Good Przydatny artykuł (0)
Bad Mógłby być ciekawszy (0)







Partnerzy