Butle CNG są z reguły znacznych rozmiarów (by zmagazynować jak najwięcej błękitnego paliwa) i ciężkie (mają grube ścianki w celu zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa eksploatacji). Rozwój technologii pozwala na wytwarzanie lekkich modeli z aluminium (lub nawet tworzywa sztucznego) w oplocie z kompozytów na bazie włókna węglowego, lecz takie rozwiązania są wciąż drogie. Okazuje się jednak, że również w pełni metalowe zbiorniki typu CNG-1 można „odchudzić” bez pogarszania ich parametrów ani wyraźnego podnoszenia kosztów produkcji i sprzedaży. Już wkrótce w sosnowieckich zakładach Vitkovice Milmet ruszy zupełnie nowa linia, z której schodzić będą lekkie butle stalowe. Uroczyste uruchomienie nowoczesnej hali już w kwietniu!
Inwestycja została częściowo sfinansowana ze środków unijnych. Budowa trwała ponad dwa lata, a w efekcie powstał obiekt bardzo nowoczesny nie tylko w skali polskiej czy nawet europejskiej, ale wręcz światowej. Biorąc pod uwagę mizerną infrastrukturę do tankowania CNG w naszym kraju, należy się spodziewać, że większość produkcji rozbudowanego zakładu trafi za granicę, ale pozostaje mieć nadzieję, iż obecność takiej fabryki w Polsce przyczyni się w końcu do wzrostu sektora sprężonego gazu ziemnego jako paliwa samochodowego. Jeżeli nie, może skorzystają inne gałęzie gospodarki, bowiem w nowej hali powstawać będą również butle na gazy techniczne, wodór i biopaliwa. Z góry zapraszamy do przeczytania naszej relacji z uroczystości uruchomienia linii produkcyjnej!
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.